-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elbuss med plass for 250
BYD bygde verdens største elbuss i 2014. Nå er den rekorden slått, av BYD.
K8S en dobbelt-dekker, ble lansert i 2014, og har siden den gang vært omtalt som verdens største batterielektriske buss.
Dette er et globalt produkt, i tillegg til å gjøre jobben i en rekke kinesiske byer har den kjørt i London siden 2015
Men etter at BYD presenterte en ny debutant hjemme i Shenzhen nylig har vi fått en ny «verdens største».
Her dreier det seg om en dobbelt-leddet 27 meter lang versjon med plass til 250 passasjerer.
Den har også et nyutviklet system der føreren kan skifte fra to- til firehjulsdrift når forholdene krever litt ekstra innsats.
Den benytter standard BYD-vare i den elektriske og elektroniske avdelingen, og her resulterer det i rekkevidde på inntil 300 km. mellom ladinger, og en toppfart på 70 km/t.
BYD selv sier at bussen er bygd etter global BRT-standard (Bus Rapid Transport) – men det gjelder åpenbart ikke lengden.
I Europa må et slikt kjøretøy ha spesialtillatelse før det kan settes i trafikk. EU foreskriver er maks-lengde på 18,75 meter.
Det er den lengden K8S – den store dobbelt-dekkeren - ligger på. Og der er det andre store tall som plutselig har dukket opp også:
Xi’an, i den nord-vestre delen av Kina, (13 millioner innbyggere) skaffet 1.100 batterielektriske BYD-busser i 2016, og ytterligere 1.900 i fjor. Nå skal de ha 200 av disse dobbeltdekkerne inn i lokaltrafikken.
Flere enn 3.000 BYD’er går i den byen nå og gjør den til verdens største når det gjelder elektrisk kollektivtransport på gummihjul.
I følge BYD har de bygget 50.000 elbusser de siste ni årene.