-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skal levere 17 elbusser til Romerike
Volvo Buss har mottatt en bestilling på 17 elektriske busser av typen 7900 Electric fra Norgesbuss.
Dette er så langt den fjerde bestillingen i Norge av helelektriske busser fra Volvo.
Fra før har Trondheim (35), Drammen (6) og Lillehammer (2) bestilt samme busstype.
Nylig ble 7900 Electric også lansert som leddbuss.
Nytt IT-system
De 17 elbussene Norgesbuss har bestilt skal gå i trafikk på Romerike, rett nord for Oslo. Totalt får selskapet 87 busser i drift i dette området i kommende anbudsperiode.
Elbussene skal kjøre på sentrale linjer i Lørenskog, og skal settes i drift 1. juli 2019. Dette er startdatoen for en av Norges mest omfattende busskontrakter: 413 busser, hvorav 39 helelektriske, skal kjøres i seks kontraktsområder på Romerike.
Volvo skal levere den første elbussen i første kvartal for å kunne klargjøres for ITxPT (Information Technology for Public Transport), den nye standarden for IT-systemer både for utstyr om bord på bussene og for back office-systemer.
LES OGSÅ: VDL skal levere 40 elbusser til Oslo
Forventer synergieffekt
Kjøretøyene selges som en del av en nøkkelferdig totalløsning, der Volvo leverer alt vedlikeholdet av bussene, i tillegg til batteriene, til en fast månedlig pris.
– Vi har opparbeidet oss en betydelig ekspertise på elektrisk drift som vi tar med oss inn i samarbeidet med Norgesbuss, og vi forventer en god synergieffekt med prosjektene som allerede er satt i gang i Trondheim, Drammen og Lillehammer, sier Svenn-Åge Løkken (bildet), salgsdirektør i Volvo Buss Norge.
LES OGSÅ: Kineserne kommer
80 prosent lavere energiforbruk
Bussene har en batterikapasitet på 200 kWh. De lades via en CCS-lader på terminalen, og energiforbruket er cirka 80 prosent lavere enn tilsvarende dieselmodeller.
– Vi ser frem mot denne leveransen, som kommer til å være positiv for både sjåfører og passasjerer, samtidig som den reduserer de lokale utslippene, uttaler Henning Berthelsen, teknisk direktør i Norgesbuss AS.