-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pilot minsker CO2
Takket vær et pilot-prosjekt for Frankfurts indre by viser UPS hvordan de sparer 25 tonn CO2 per år.
E-Commerce, Same-Day-Delivery og andre tilsvarende program gjør at stadig flere pakker skal fraktes inne i tette bykjerner. Det betyr, i hvert fall til nå, transport fra store depoter utenfor sentrum til den sentrumsnære mottakeren.
I oktober i fjor startet UPS et forsøk i Frankfurt sentrum der de forsøkte å kvitte seg med forbrenningsmotorer i den siste fasen av utleveringen. Prosjektet skal vare i to år, og Frankfurt By er blant partnerne i piloten.
Det ble opprettet flere mikro-depoter på sentrale steder i sentrum. Og derfra skjer utleveringen utslippsfritt, for eksempel med elektriske lastesykler, eller til fots.
I tillegg er det satt inn to eksperiment-hybridbiler for å betjene utkanten av Frankfurt. 50 kilometer på strøm, men med rekkeviddeforlenger hvis det blir krise.
I følge UPS kan dette opplegget eliminere tre vanlige varebiler, hvilket vil si 32 liter diesel daglig, som tilsvarer 85 kilo CO2 som kan ganges opp til 25,5 tonn for et helt år. .