-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Foreslår elbilfordeler for biogasskjøretøy
Miljøpartiet De Grønne (MDG) og Arbeiderpartiet (Ap) ønsker fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og redusert engangsavgift for biogasskjøretøy.
– Alle sier at de for biogass. Da må vi også gi gulrøtter til de som satser på det, sier stortingsrepresentant Per Espen Stoknes (MDG) til nrk.no.
Sammen med Ap fremmer MDG nå et forslag i Stortinget om å likebehandle biogasskjøretøy med el- og hydrogenbiler.
– Vi snakker om fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og ikke minst redusert engangsavgift, sier Stoknes.
LES OGSÅ: Biogass gruser strøm
Han viser til at ved riktig bruk av biogass kan slike kjøretøy bli klimapositive, altså oppnå mer enn hundre prosent reduksjon i utslipp.
– Det er en helt utrolig løsning samtidig som det tar vare på avfallet vårt på en god måte. Vi kan også bygge opp produksjon av biogass til å bli en veldig stor næring i Norge og erstatte import av biodiesel og andre typer flytende drivstoff, sier han til rikskringkasteren.
Ifølge Vegdirektoratet er det registrert 1.160 gassdrevne kjøretøy i Norge. De aller fleste er nyttekjøretøy som busser, søppelbiler, lastebiler og drosjer.
Men flere skal det snart bli, for flere av nyttekjøretøyprodusentene satser nå betydelig på gassløsninger – blant annet Iveco, Volvo og Scania.