-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bildeglimt fra gigantmessen
Transportmessen er godt i gang. I bildeserien får du en liten smakebit av hva du kan oppleve i Lillestrøm.
Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) sto for den offisielle åpningen torsdag, sammen med administrerende direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-forbund.
– Det er en ære å være her, og veldig kult å se på og høre om alt dere gjør, uttalte samferdselsministeren.
Politisk debatt
Videre deltok ministeren i debatt med Heikki Holmås (SV), Karianne Tung (AP) og Nikolai Astrup (H) om den forventede veksten i transportetterspørsel på vei de kommende årene, med et minimalt oveføringspotensial til bane og sjø. Forfall på veinettet, og utbygging av ny infrastruktur som flere mener går for tregt, var også tema.
At næringen presses av små marginer og internasjonal konkurranse, som for mange undergraver inntektsgrunnlaget, ble også debattert. Tross mange uenigheter, var paneldeltakerne enige om at Norge trenger lastebilen i uoverskuelig fremtid. Men hvilken plass den skal ha, og under hvilke forutsetninger, hersker det fortsatt mye uenighet om.
Gigantmesse
I norsk sammenheng er Transport 2016 en gigantisk messe. Den strekker seg over et areal på hele 60.000 kvadratmeter.
Her kan du oppdatere deg på de siste bransjenyhetene, knytte nye og pleie gamle kontakter, diskutere store og små problemstillinger og få faglig påfyll. I tillegg er det jo gøy å vandre rundt og se på alt fra de nyeste hyperavanserte flåtestyringssystemene, til de barskeste lastebilene og smarteste påbyggene.
PS.
I nyeste utgave av YrkesBil, som deles ut på vår messestand, finner du «alt» du trenger å vite for å møte godt forberedt til Transport 2016 i Lillestrøm 9.-11. juni, inkludert:
** Stort intervju med samferdselsministeren, som mener norsk transportbransje får ufortjent mye kjeft.
** Intervju med Volvo Norges nye toppsjef, som forteller hvordan han har tenkt til å vinne over Scania.
** Relevante produkt- og bransjenyheter for alle som jobber med store eller små nyttekjøretøy.