-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vinterdekkpåbud på lastebil og tilhenger
Samferdselsminister Marit Arnstad varsler i dag at det blir krav om vinterdekk på lastebiler fra kommende vinter. Men hvilke krav da?
DEKK: - Regjeringen ønsker å styrke trafikksikkerheten og fremkommeligheten på norske vinterveger, opplyser samferdselsminister Marit Arnstad i en pressemelding.
- Krav om vinterdekk og mønsterdybde på 5 mm for tunge kjøretøy er et ledd i dette arbeidet, fortsetter hun.
Med dette har Samferdselsdepartementet gitt Vegdirektoratet i oppdrag å sende nye bestemmelser om krav til vinterdekk og mønsterdybde for tunge kjøretøy på EØS-høring.
I høringsforslagene, som muligens går ut separat, blir følgende presentert:
1 - Kjøretøy over 3500 kg pålegges å ha minst 5 mm mønsterdybde på alle dekk, også på tilhengere. I dag er kravet til mønsterdybde 3 mm.
2 - Biler/trekkvogner over 3500 kg, pålegges videre å ha særlig merkede vinterdekk i perioden fra 15. november til 15. mars. Med unntak for løfteaksler.
3 - Vegdirektoratet skal nå imidlertid utrede om også tunge tilhengere og løfteaksler på tungbil skal omfattes av påbudet om vinterdekk.
Herunder har direktoratet fått noen føringer man kan merke seg, blant annet:
- Direktoratet skal utrede økonomiske og administrative konsekvenser for transportørene, ikke minst med tanke på internasjonal transport
- Utrede utfordringer knyttet til produksjon og distribusjon av slike dekk.
Når norske transportører i stor grad bruker vinterdekk hele året, og hvor den overveiende største delen av norske transportører med internasjonal transport i så fall begrenser seg til Sverige – som allerede har vinterdekkpåbud – kan man spørre seg hvems konsekvenser regjeringen har omsorg for…
4 – Og ikke minst er direktoratet også bedt om å utarbeide utkast til gebyr for unnlatt bruk av slike dekk.
Det tas sikte på å innføre de nye kravene fra neste (eller kommende?) vintersesong. Pålegget skal gjelde i perioden fra 1. november til mandag etter 2. påskedag.