Vassbakk & Stol styrker egentransporten

Det Skanska-eide Karmøy-selskapet kjøper 10 nye vogntog for å demme opp for økningen i antall innleide. Åtte av bilene skal gå i Bergen.

Publisert


Vassbakk & Stol er et spesialfirma for masseforflytting, grave og sprengningsarbeider med ca. 390 medarbeidere.

Kopervik-entreprenøren har rundt 100 gravemaskiner pluss rekke dumpere og annet anleggsutstyr, og omsetter for om lag 1 milliard kroner.

For tiden er virksomheten stor i avdelingen i Bergen, der de blant annet har stått for grunnarbeidene til den nye tomten til IKEA.

Nå investerer de 20 millioner kroner på bilfronten. Motivasjonen er å øke andelen egentransport, for å demme opp for økningen i antall innleide biler.

Og det har kommet Volvo og Nor Slep til gode.

Trucknor Haugesund har sammen med Nor Slep AS levert 10 komplette dumpervogntog. De er fordelt på fem FH16 600 med slepehenger og tipp-påbygg, og fem FH16 600 trekkvogner med Langendorf tippsemier.

Åtte av settene skal stasjoneres i Bergen, to går til Karmøy.

Bilene leveres med fem års “Gullavtale” med Volvo, og Trucknor Haugesund og Trucknor Hordaland i Bergen, skal stå for vedlikehold av bilene.

Nor Slep har levert de fem hydraulikkpåbyggene på trekkvognene, som er skreddersydd for Langendorf tippsemiene, og har også levert påbyggene på lastebilene og slepehengerne.

Nor Slep har valgt å benytte den nye modellen “Gullkant”, et dumperpåbygg som er levert med ryggekamera, arbeids-lys, surrekroker samt luft- betjening av tilhengerfestet, alt etter kundens ønske.

Tilhengerne er 3-akslede slepehengere med samme påbygg. Disse er utstyrt med akselløft, låsbar svingkrans for rygging, stål sprelem og ryggekamera.

På bildet under ser du sentrale VS-personer (fv) Harald Kolbeinsen, bilansvarlig, Knut Magne Knutsen, verkstedansvarlig, Jostein Ytreland, maskinansvarlig. Videre Christen Oftedal fra Trucknor i Haugesund og John Sigve Johnsen, salgssjef hos Nor Slep AS.

Powered by Labrador CMS