-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lavere avgifter på yrkesbiler
Det er nesten ikke til å tro. Avgiftene for omregistrering av næringskjøretøyer er i snitt redusert med 20 prosent i 2012. Se den nye prislisten.
Allerede i forbindelse med forslaget til statsbudsjettet 6. oktober i fjor kunne YrkesBil avsløre de hyggelige nye avgiftssatsene.
Nå er de virkelighet:
- I praksis er det 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere, tung lastebil.
- Og man får hele 10.000 kroner i «avslag» på en 1-2 år gammel tung tilhenger.
Bakgrunnen for reduksjonen var et grovt misforhold mellom norske avgiftssatser og det som praktiseres i våre naboland.
I fjor kostet det grovt sett fra 20.00 til 30.000 å omregistrere en nyere brukt lastebil. Og tilhengere nesten like mye.
Konsekvensene av de høye kostnadene er at mange brukte biler omsettes utenfor Norge.
Forhåpningene med de nye avgiftssatsene er selvsagt at flere biler omsettes i Norge – noe som selvsagt vil styrke avgiftsinngangen.
Og det trengs vel, for totalt anslås reduksjonen til å koste staten 100 millioner bare for næringskjøretøyene.
Endringen reduserer også fordelen bruktimport har i dag har sammenlignet med tilsvarende bruktbil som omregistreres innenlands.
Omregistreringsavgiften for 2012 - KLIKK FOR PDF
Last ned, skriv ut og heng opp tabellen med de nye - og lavere - satsene for omregistreringsavgift i 2012. De gjelder allerede!