-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo 2020: Bedre enn ventet
Volvo kunne i dag fortelle om et fjerde kvartal som ble langt bedre enn ventet. Aksjonærene får ekstra utbytte.
– I 2020 ga den globale pandemien oss utfordringer som har vært uten sidestykker i moderne tid, sa Martin Lundstedt, President og CEO for AB Volvo, da han presenterte de foreløpige resultatene for Q4 og hele 2020 i dag.
– Vi har vist at vi klarte å bedre vår volum- og kost-fleksibilitet, noe som har vært av stor betydning for måten vi har kommet gjennom 2020 på.
– På tross av at vi mistet 100 milliarder kroner i omsetning klarte vi allikevel et driftsresultat på 28,6 milliarder SEK, med en margin på 8,4 prosent, fortsatte han.
Sterkt medvirkende til dette var siste kvartal der driftsresultatet endte på 10,93 milliarder – opp fra 9,22 i 2019. Ifølge Refinitiv, leverandør av finansmarkedsdata og infrastruktur, hadde ikke analytikerne ventet mer enn 8,77 milliarder.
Omsetningen, justert for valuta, økte også så vidt i fjerde kvartal, men det var driftsmarginen som virkelig imponerte: 11,3 prosent.
Da resultatene for 2019 ble lagt frem var man i starten av et korona-utbrudd og Volvo betalte da ikke noe utbytte.
Pandemien medførte også at introduksjonen av Volvos nye lastebilgenerasjon ble forsinket ut i markedet.
Nå er imidlertid kassen fullere av cash enn på lenge, derfor foreslås det et ordinært utbytte på 6 SEK pr. aksje og et ekstraordinært på 9.
Børsen reagerte avmålt på nyheten, opp 1,50 til SEK 215.10 i formiddag.
Kanskje basert på Martin Lunstedts bemerkning i en videokonferanse i formiddag om at på tross av en ordrebank på 86.069 biler (61 prosent flere enn for ett år siden) var det store utfordringer i å få produktene ut til kundene fremover.
– Våre forsyningslinjer er overbelastet, sa han.
Selv om produksjonsvolum ikke ble nevnt i presentasjonen viste grafer at Volvo leverte ut 151.000 biler i fjor.
Traton, Daimler og Volvo beveger seg alle i dette området.