-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Storordre fra DB Schenker - flest Fuso eCanter til Norge
Ja, når det er snakk om elektriske lastebiler er en ordre på 36 kjøretøy i Europa hvorav - åtte til Norge, omtales det som en stor ordre.
DB Schenker er en av de virkelige gigantene innen europeisk landtransport med 430 lokasjoner, og mer enn 45.000 biler.
Gjennom sitt partnerskap med Daimler har DB Schenker allerede hatt Fuso eCanter i trafikk i Berlin siden 2018, og utvidet i 2019 med biler i Paris, Frankfurt og Stuttgart.
Nå utvider de med ytterligere 36 nye Fuso eCanter i Europa. Åtte av disse skal benyttes av DB Schenker i Norge.
Med denne leveransen på plass vil DB Schenker ha totalt 41 eFuso i daglig trafikk. Ifølge Daimler er de dermed den største flåtekunden av elektriske kjøretøy fra Fuso. Elektriske lastebiler utgjør med andre ord relativt beskjedne volumer fremdeles.
LES OGSÅ: Fuso med brenselcelle
De 41 bilene fordeler seg på 20 europeiske byer i Tyskland, Finland, Danmark, Storbritannia, Frankrike, Irland, Nederland, Norge, Østerrike, Spania og Italia. Totalt vil det da være vel 200 eCantere i trafikk hos kunder over hele verden.
Etter det YrkesBil kjenner til har den norske Fuso-importøren Bertel O. Steen siden årsskiftet, via Flåteavdelingen i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy, vært involvert i den norske delen av leveransen.
Fuso eCanter produseres ved Daimlers fabrikk i Tramagal, Portugal. Dette er samme fabrikk som står for produksjonen av det øvrige europeiske Fuso programmet.
Fuso eCanter har en totalvekt på 7,49 tonn, og med en rekkevidde på 100 km per opplading, dekker dette DB Schenkers transportbehov i de indre bykjerner. Bilene skal normalt lades opp over natten, men kan også ved behov lades på 90 minutter med hurtiglader.
Flåteavdelingen i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy har tidligere i år levert to Fuso eCanter til Posten Norge, og med åtte nye i tillegg til DB Schenker, betyr det at Oslo nå blir blant de byene med flest eCantere i daglig drift.