-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Scania/MAN-sjefen forsvinner
Meget overraskende kom meldingen fra Traton-hovedkvarteret i München om at Andreas Renschler går av. Problemet er at verken Traton eller Renschler interesserer.
Egentlig skulle Andreas Renschler vært en av de mektigste menn i global lastebilindustri. Etter 25 år hos Daimler gikk han av der i januar 2014. Mange mente det var fordi han ikke ble konsernets lastebilsjef.
Ett år senere ble han styremedlem i Volkswagen AG, med ansvar for de tunge bilene. I praksis var det MAN og Scania og de tunge bilene i Brasil, pluss en uklar bit av Volkswagen nyttekjøretøy.
Det har vært mange store opptredener siden den gang, men selv har jeg aldri hatt følelsen av at det skjedde noe som helst i forbindelse med å bringe MAN og Scania sammen, og arbeidet med å gjøre konsernet, som av en eller annen grunn ble døpt til Traton for to år siden, til en World Champion var ikke en åpenbar suksess.
Den virkelig store presentasjonen på IAA for to år siden oppfattet jeg bare som pinlig.
Og siste gang, i Södertälje i fjor ble egentlige ikke mindre pinlig – bagasjen til de fleste journalistene ble rotet bort . Lite heldig for et transport og logistikkselskap i verdensklasse.
Men viktigere var det at heller ikke der var det åpenbart at MAN og Scania snakket samme språk eller tenkte felles tanker.
I mellomtiden har det vært en rekke innslag med å få Traton på børs, ikke veldig vellykket det heller enda alle vet hvor viktig de kontantene hadde vært for Volkswagen.
Det er ikke sagt et ord, foreløpig, om hvorfor Renschler og Volkswagen forlater hverandre. Avgangen skjer i «enighet» får vi vite, og det hele er effektivt fra den 15. juli.
Det skal bli spennende å se hva som skjer etter dette. Skulle jeg satt pengene mine på noe, ville det være at en nyutnevnelse ville få et tydelig Scania-preg.