-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ber om null-Maut for tomkjøring
Et tysk nettverk av logistikk-selskap ber om null-tariff når man kjører tomt på tyske motorveier.
For å lette trykket på transportselskaper som har problemer nok med Corona, ber Logostics Central Germany om at myndighetene skal kutte motorveiavgiften når man kjører uten last.
For å avlaste belastningen i korona-tider krever Logistics Central Germany-nettverket en midlertidig avstengning av bompengene på tomme turer.
Det kan være vanskelig nok å få transport en vei – nå som mye av industrien er nede. Og enda vanskeligere å få returlast.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringen
Mangelen på oppdrag har også ført til at prisen kan falle med mer enn 50 prosent.
For å gjøre det litt lettere for landeveistransporten, som allerede sliter sterkt, mener LCG at det ville være en målrettet hjelp – støtte for de mellomstore leverandørene av landeveistransport-tjenester – å kutte bompengene for tomkjøring.
LCG setter også tall på problemet. De sier at tomkjøring i dag utgjør 30 – 35 prosent av totaltrafikken. Fire ganger så mye som vanlig.
- Mange selskaper i transportbransjen har enorme problemer og trenger akutt støtte. Hvis vi ønsker å redde arbeidsplassene i disse selskapene er øyeblikkelig handling nødvendig.
- I tillegg vi støtte på tvers av sektorene. Vårt forslag om en midlertidig oppheving av lastebilavgiften med tomme biler gir vi industrien en relevant hjelp på en målrettet måte, sier Toralf Weisse, administrerende direktør i Logistics Central Germany.
Og han sier at for å unngå overdreven byråkrati og unødvendig tap av tid, skal fakturering av de tomme kilometerne i utgangspunktet refunderes selskapene etter registrering, med forbehold om en undersøkelse av transportdokumentene, de kommende månedene.
LGC representerer «klassiske» leverandører av logostikk- og logistikkrelaterte tjenester, men også eiendomsforvaltning og rekruttering. Regionale myndigheter er inne i bildet i tillegg til forskning og utdanning – blant annet åtte universiteter.