-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Børsen må vente på ScaniaMAN
Volkswagen skilte ut sine tunge biler, ansatte ex-Mercedes Andreas Renschler (bildet), og ga selskapet et nytt navn, åpenbart for å få det på børs. Nå er planene utsatt.
Ved en kjempepresentasjon på IAA sist høst var det åpenbart at Andreas Reischler sto like foran sitt åpenbart største mål: å bli sjef for en børsnotert lastebilgigant.
Han hadde kommet til Volkswagen blant annet for å får MAN og Scania til å begynne å samarbeide, og få det hele – sammen med lastebilavdelingen i Brasil – til å fungere som et firma.
Han var kommet langt på vei. Nytt merke, RIO, ble lagt til i 2016. Fremdeles er det ingen som vet hva det er.
I juni i fjor fikk selskapet nytt navn (som ingen ennå har lært seg): Traton.
Og: hovedkvarter i München.
I ettermiddag kom en ren ad hoc melding om at under de rådende markedsbetingelsene vil ikke Traton komme på børs.
Egentlig har det ikke vært offisielt kommunisert at Traton skulle på børs, men ideen har vært ganske åpenbar: hente så mye frisk kapital som mulig selv om VW aktet å beholde majoriteten. Man regnet med at en firedel av Traton kunne fått inn 6 milliarder Euro.
Reschler har aldri lagt skjul på at en slik plan passet ham.
«Rådende markedsforhold» kan være alt fra pågående kina-USA-diskusjoner, Brexit-usikkerhet og børsens appetitt på nye IPOer til Volkswagens egne problemer med pågående slankekurer (nedbemanning) og voldsomme omstilling til elbilproduksjon.
Gruppemedlemmenes egne tall ser imidlertid ut til å være attraktive nok. Ved en års-avslitnings-pressekonferanse i går ble blant annet følgende tall lagt frem.
NB: Volkswagen Nutzfahrzeug og MAN Power Engineering er ikke sett på som noe fullverdig medlem av Traton-familien.