-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Størst? Sant??
Vi foreslo et par veddemål rett før helgen. Men hvis du innkasserte gevinst på varebilsaken har du kanskje vært litt for kjapp?
Før nyttår hadde vi forslag til litt muntert pengespill – såkalt veddemål. Eller kanskje med andre gevinster enn kontanter.
Svarene er greie.
Mitsubishi klarte ikke å ta igjen Ford i kampen om tiendeplassen, personbiler. Ford satte inn et av sine berømte slutt-på-måneden-mer-bonus-støt og la på med 9 biler der Mitsubishi svarte med null. Den kampen endte altså 5038 mot 4996.
I modellkappløpene skjedde det ikke mye i de to heatene heller, det ble Volvo, Tesla og Toyota i det første heatet, med større avstand enn det var dagene før nyttår – Volvo smalt til med 75 biler siste uke!
Og i det bakerste feltet slengte T-Roc seg forbi Mazdaen og endte to biler foran
Scania endte den tyngste kampen med å slå Volvo på målstreken. Volvo hadde flere siste uke, men med 1.775 endte Scania 3 biler foran.
Hvis du legger på bruktimporterte biler, under ett år gamle, vil faktisk Volvo vinne, men det blir et ganske sært regnestykke.
Spørsmålet er imidlertid om man ikke kan kalle Bertel O. Steens regnestykke ganske sært også.
Vi spurte jo om hvem som ble størst på varebiler, alle Steens varebilmerker eller Møllers Volkswagen?
Bertel O. Steen ga selv svaret: «Bertel O. Steen er størst på varebil» sto det i en pressemelding, som forteller at … «med Opel som siste tilskudd i produktporteføljen … sikrer Bertel O. Steen plassen som Norges største på varebil».
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken ble det registrert 10.383 Volkswagen på grønne skilt. Bertel O. Steen merkene (inkl. 19 Kiaer) teller 10.574 – 200 flere biler.
Men er det riktig å ta æren for Opel-salget hele året? Det var i begynnelsen av august det ble kjent at Bertel O. Steen skulle overta Opel – hvis de fikk lov av konkurransetilsynet. Og det var 1. desember dealen var formelt seglet.
Frem til august hadde Opel allerede solgt 347 biler, så da blir det tilbake 219 biler på Opel-kontoen – hvis vi godkjenner fra august og frem til nå som en Bertel O. Steen-periode. Hvis vi bare godkjenner desember er Opel-volumet på 79.
Men uansett hvilket av disse scenarioene du velger er Volkswagen seierherre.
Hvis du nekter å levere tilbake gevinsten fordi du veddet på Bertel O. Steen, eller ikke får utlevert gevinsten fordi du veddet på Harald A. Møller, foreslår jeg at det opprettes en tvistedomstol med representanter fra Opplysningsrådet for Veitrafikken og fra Bilimportørenes Landsforening.
Selv gleder jeg meg til dette året. Det kan bli et bikkjeslagsmål der gørra spruter – med andre ord: noe å skrive om.