-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skjerper kontroll av fartsskrivere
Skal gjøre det vanskeligere å jukse med apparatet som registrerer kjøre- og hviletid.
Fra 1. oktober er det innført nye regler som innebærer skjerpede krav til kontroll av fartsskriveren og til godkjenning og tilsyn med fartsskrivervirksomhetene.
Det blir også lovfestet at kontrollene langs veien skal være basert på risiko, opplyser Samferdselsdepartementet.
Regelendringene gjelder også på kjøretøyverksteder som ikke er kontrollorgan eller fartsskriververksted.
– Målet er å sikre god kvalitet på tjenestene verkstedene leverer gjennom krav til godkjenning og tilsyn, og å hindre ulovlig arbeid på motorvogn. Dette vil gi bedre trygghet for bileierne, de seriøse aktørene i bransjen, og for andre trafikanter, sier samferdselsminister Jon Georg Dale (Frp).
De endrede reglene for fartsskriverkontroll kommer samtidig som de nye reglene for verksteder og kontrollører som utfører PKK.