-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tøffe brannbiler for ekstreme oppdrag
Skogbrannfaren har vært ekstrem i Norge denne sommeren, og en ny hetebølge fører til det samme i store deler av Europa. Her er noen av de tøffe brannbilene som settes inn i slokkingsarbeidet.
Unimog er kjent for sine ekstreme terrengegenskaper og store arbeidskapasitet.
En kombinasjon som passer perfekt når tyske brannmannmannskaper nå står overfor ekstreme skogbranner, blant annet i de skogkledde fjellområdene Schwarzwald (den svarte skogen) i Baden-Würtemmberg sørvest i landet.
Daimler har publisert bilder og video fra slokkingsarbeidet, og forteller at Kirchzarten brannvesen benytter en Unimog U 5023. Med en bakkeklaring på 45 centimeter takler 14,5-tonneren det kuperte terrenget og vegetasjonen uten altfor store anstrengelser.
Tankkapasiteten på 4.000 liter vann og en tank på 500 liter skum sørger for godt med slukningsmidler, men om det virkelig haster kan sentrifugalpumpen fra Ziegler med en kapasitet på 3.000 liter i minuttet tømme tanken rimelig raskt.
Scania forteller også om ekstra pågang på brannbiler i sommer.
De har blant annet fått bestilling på ti P490 6X6 med Rosenbauer-påbygg fra Fraport Greece, som drifter 14 regionale flyplasser i sterkt skogbrannrammede Hellas.
Dette er også kjøretøy som ikke lar seg skremme av dyp gjørme eller bratte kneiker.
Brannbilene er utstyrt med en 7.000 liters vanntank og 860-liters skumtank, som sammen yter maksimalt 6.000 liter i minuttet ved 10 bar.