-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Bertel O. Steen overtar Opel-importen
Konsernet kjøper 100 prosent av aksjene i Opel Norge AS, og overtar dermed retten til å importere og selge Opel person- og varebiler i Norge.
Oppkjøpet er neppe egnet til å overraske noen: I 2017 ble Opel kjøpt av franske Groupe PSA, som fra før har merker som Peugeot, Citroën og DS i porteføljen. Disse merkene importeres til Norge av Bertel O. Steen.
– Bertel O. Steen er inne i en viktig transformasjon for å møte nye kundebehov og fremtidige billøsninger. Opel vil inngå i dette arbeidet og vil gi Bertel O. Steen et enda mer attraktivt merke- og modellprogram, sier konsernsjef Bjørn Maarud.
Rett kompetanse
Xavier Duchemin, Managing Director, Sales, Marketing and Aftersales i Opel Automobile GmbH, mener importøren har den kompetansen som skal til for å øke Opels markedsandel i Norge.
– Bertel O. Steen har en lang fartstid som både importør og detaljist og vi er trygge på at vi sammen vil kunne styrke Opels posisjon i markedet, sier han.
Bertel O. Steen hadde i fjor 26 prosent markedsandel blant varebilene, ifølge OFV, med Mercedes-Benz (10,3), Peugeot (9,9) og Citroën (5,8). Opel hadde 2,1 prosent, med 751 solgte varebiler.
Historisk sus
Bertel O. Steen har samarbeidet med Peugeot i 88 år. I 2015 overtok konsernet også import og distribusjon av Citroën.
– Avtalen med Opel har et historisk sus over seg: Da automobilen gjorde sitt første inntog i Norge hadde Bertel O. Steen Opel-agenturet fram til 1918. Nå gjenforenes vi 100 år senere, sier Maarud.
Avtalen må godkjennes av Konkurransetilsynet og formell overtakelse forventes mot slutten av året.