-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Varsler skjerpet kamp mot ulovlig kabotasje
Erna Solberg og den nye blå-grønne regjeringen slår fast at de skal arbeide aktivt mot liberaliseringen av kabotasjeregelverket og at de skal redusere omfanget av ulovlig kabotasje.
– Dette er et viktig gjennomslag for NLFs arbeid over lang tid, og det er en skikkelig oppfølging av løfter både Høyre og FrP ga i valgkampen. Dette er vi meget godt fornøyd med, uttaler direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund.
Han er i det hele tatt rimelig fornøyd med den nye regjeringsplattformen Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre la frem i helgen, og mener norsk transportnæring har mye å glede seg over.
Her er noe av det NLF er fornøyd med, og mener de har fått gjennomslag for i den nye regjeringsplattformen:
- Ha gode vilkår for godstransporten og bidra til ryddige konkurranseforhold innen næringen.
- Arbeide aktivt mot liberalisering av kabotasjeregelverket og redusere omfanget av ulovlig kabotasje.
- Styrke det formaliserte samarbeidet mellom håndhevingsmyndighetene for å sikre økt og målrettet kontroll av transportnæringen langs vei, i bedrift og terminal, og legge til rette for effektiv håndheving.
- Vurdere økt bruk av gebyr som reaksjon ved mindre alvorlige overtredelser av regelverk.
- Vurdere nye tiltak for å hindre at førere av kjøretøy unnlater å stoppe for kontroll av Statens Vegvesen.
- Sikre at utenlandske vogntog forplikter seg til å betale bompenger og andre avgifter.
- Vurdere hvordan viktige eksportveier, som omfatter fylkesveier og riksveier, bedre kan opprustes til å dekke næringslivets transportbehov.
Les hele regjeringsplattformen her (ekstern lenke).