-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Årets bærekraftigste trucker
Hvis du er interessert i bærekraftig ingeniørkunst har du et vanskelig valg. Både Scania og Volvo er «Årets Bærekraftige Truck» ifølge seg selv og det italienske bladet Vado e Torno.
Verken YrkesBil eller BIL har noensinne vært spesielt interessert i å utnevne noe som helst til «Årets».
Den Gamle Redaktør var i sin tid med da bestefaren til alle «årets» – Car of the Year – ble dratt i gang og det hele utviklet seg til det rene tøv.
Hvor mange busspriser er det for eksempel? Eller Årets Lette Lastebil. Sannsynligvis har vi også en pris for Årets Letteste Lastebil.
Og så har vi alle de nasjonale eller regionale prisene. Årets Buss i Moldavia. Årers Coach i Moldavia. Årets Minibuss i Polen.
Det er fullstendig uforståelig hvem som har glede av disse titlene. Allikevel brisker bilprodusentene seg med dem. Det er ikke lenge siden vi leste om en modell som hadde fått 87 internasjonale priser i 2016.
Da tenker jeg moren hans er stolt!
Dagens «årets» er følgende: På de respektive produsentenes hjemmeside kan vi lese:
“Volvo Trucks wins Sustainable Truck of the Year 2018” og
“Scania is Sustainable Truck of the Year in Italy”.
Begge har fått tittelen sin utlevert av det store italienske lastebilbladet Vado e Torno som attpåtil jobber sammen med Politecnico di Milano for å komme frem til vinneren.
Nå har ikke jeg orket å lese den fine skriften, det dreier seg sikker om at den ene bilen vant klassen for lastebiler med høyt tak i hytta, mens den andre deltok i klassen for biler med leveringstid over tre måneder.
Det er mulig Scania og Volvo skjønner hva de skryter av – for oss andre er det hele litt mystisk.
Forresten ble Iveco Daily NP Hi-Matic Sustainable Van of the year, og – tro det eller ei – Scania og Volvo stakk av med Sustainable Bus of the year (sammen med Mercedes). Men der var det faktisk en klar klasseinndeling!
Her ser du forsiden av bladet Vado e Torno som står bak kåringen: