-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snap blir Metro
I 2018 viste Rinspeed sitt bytte-karosseri, Snap, for første gang. I fjor var den krympet til MicroSnap, men i år hadde den fått en meget mer urban rolle som MetroSnap.
Frank Rinderknecht har vakt oppsikt på Genève-utstillingen i hvert fall i 25 år, med sine spennende bilfantasier.
I det siste har de vært ganske neppå jorden – det er ikke mye som skal til for at vi skal se disse i trafikken rundt oss snart.
Ikke fordi de er elektriske og selvgående, dem begynner det å bli en del av, men fordi de er ganske smarte. Du kan bruke dem som søppelbil om morgenen, som varebil på dagen og limousine til Operaen på kvelden.
Det begynte på CES i 2018 – da viste han Snap-familien. I fjor hadde de blitt til MicroSnap – like attraktive, men øremerket til urbane miljøer.
Årets versjon – MetroSnap – er såpass lik de forrige at det kanskje er like greit at det ikke ble noe av utstillingen. Det hadde ikke vært like enkelt å samle oppmerksomhet om disse boksene enda en gang, kanskje.
Men hadde man kunnet se nøyere etter ville man sett at det hadde skjedd endringer her. Mange av dem som gjør årets versjon enda mer «metro». Man seg nemlig for seg mange flere bruksområder – ikke bare til transport.
(saken fortsetter)
For eksempel vil karosseriet kunne bli parkert på et hjørne, som et operativt gatekjøkken, hele kvelden mens «skateboardet» frigjør seg og gjør andre oppgaver før det henter karosseriet tilbake.
Eller som et rullende pakkelager, der den fylles med online-bestilte varer i en hub og så kjøres ut til et område med mange mottakere. Hver har egen kode til sin egen lille postboks.
En annen finesse er at her er både plattformen og karosseriet utstyrt med batterier. Slik at boksen kan lades mens den står og serverer burgere eller deler ut pakkepost – da behøver plattformen nesten ikke ha avbrudd for å lades.
Rinderknecht er som vanlig entusiastisk når han beskriver årets finesser, men det som imponerer mest er den kred’en han har gitt til sine leverandører og systemutviklere. Den listen går som vanlig herfra til neste år – en gang skal jeg virkelig dykke ned i den. (Har jeg lovet meg selv i 25 år).