-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nikola skal hente 100 millioner dollar
Det er riktig at Nikola var nede, men selskapet er lang fra ute. Nå planlegger de en ny runde hos investorene for å få penger nok til å bygge fabrikken i Phoenix.
Som man kanskje husker gikk Nikola på børs med sine planer om tunge lastebiler på brenselceller eller batterier i juni i fjor.
I september fikk verden beskjed om at det var mye juks og fanteri med i spillet. En stor intensjonsavtale med GM ble for eksempel lagt på is og børsverdien for selskapet datt fra 37 milliarder dollars til 7 milliarder forrige uke.
Men Kim Brady, selskapets finans-sjef fortalte nylig investorer at det virket fornuftig for selskapet å henvende seg til finansmarkedet i år.
- Vi vil gjerne ha nok reserver til å møte driftsutgifter og for å kunne gjøre nødvendig investeringer for det neste året, eller kanskje til og med de neste 18 månedene, sa han.
Rapporter sier at det han ser etter er rundt 100 millioner dollar.
Prospektet var brutalt ærlig. Det fortalte at Nikola hadde brukt 28 millioner i fjor på advokatutgifter i forbindelse med grunnleggeren, Trevor Miltons, falske opplysninger om prosjektet. I kjølvannet av det venter en rekke rettssaker.
- Hvis de pågående undersøkelsene og kommende krav skulle medføre negative resultater over tid ville dette kunne sette selskapets virksomhet ut av spill og tømme det for alle reserver. Resultatet ville være at dagens aksjonærer ville kunne miste alt de har investert, sto det.
Med andre ord: jo mer vi holder det gående sammen, jo tidligere ser vi lyset.
Og gevinsten i den andre enden er formidabel.
Dan Ives, en analytiker i Wedbush sier til Financial Times at markedet for tunge, batterielektriske lastebiler vil være verdt fem trillioner (femtall med atten nuller bak) dollar i løpet av dette tiåret.
- Og, føyer han til, - der vil vi kunne finne mange vinnere. Ikke bare Tesla.
Det er som kjent Iveco Norge AS som skal importere Nikola hit til landet.
LES OGSÅ: Nikola på plass i Italia
I et stort intervju med YrkesBil rundt årsskiftet sa Helene Norman-Dupuy, country manager i Iveco Norge AS, at de jobber med planene for lanseringen.
- Lanseringsplanene for Norge er under utforming, men jeg kan si at vi håper å levere batteridrevne Nikola i løpet av 2022 – uten at dette kan bekreftes på nåværende tidspunkt, sa hun.