-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt el-varebilforslag fra USA
Det er vel ingen produsent med et navn som er bedre kjent i Michelin-restauranter. Problemet er at det er andre markeder som skal erobres – varebilmarkedet.
Bollinger har produsert overklasse-champagne i snart 200 år. Og familien kan spore sine røtter tilbake til 1585.
Ting kan tyde på at Bollinger Motors i Michigan ikke har de samme solide aner. Men tenk for en mulighet: å frakte Bollinger i en Bollinger.
Sjansen er der, for nå forteller Bollinger, som i mange år har jobbet for å få en skikkelig batterielektrisk arbeidshest på markedet, at de er i ferd med å utvikle en varebil.
Deres Deliever*E er en plattform beregnet for en rekke forskjellige type biler, selv om vi i prinsippet snakker transportere for nærmiljøet.
Hvis vi snakker amerikansk skal bilen møte klasse 2B, 3, 4 og 5. Og de lover en TCO, for alle klassene, betraktelig under det man opplever ved tilsvarende bensin- eller diesel-drevne biler.
De fremhever også at lavgulv-konstruksjonen, som batteripakken gir muligheter for, tillater en innstegshøyde på 45 cm. – den laveste i bransjen, sier de.
Bollinger har ikke selv muligheter for å produsere bilen, men sier at de er i samtale med mange som har kapasitet. Lasterommet er ikke særlig forstyrret av hjulene heller, slik at lasteplassen blir ganske bekvem.
Det vil være valgmuligheter mellom en rekke batteripakker. Fra 70 til 210 kWh. Samtidig som man tilbyr flere akselavstand-alternativer betyr det at kunden har mange skreddersøm muligheter for å tilpasse bilen egne behov i veldig stor grad.
Alle bilene er forresten bygget for hurtiglading.
Bollinger er en av de få elbil-start ups som fremdeles ikke har søkt sin lykke med enorm kursoppgang på børsen.
- Vi har hatt noen som gjerne ville forsøke, sier Robert Bollinger, sjefen for selskapet.
- Men det har ikke vært den riktige timingen for oss, foreløpig. Nå ønsker vi å vokse i kraft av oss selv.