-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania må kutte
I dag melder nyhetsbyrået Reuters at Scania planlegger en omfattende runde reduksjoner. Konsernet regner med at de globalt har 5.000 for mange ansatte.
Det faller en sterk Corona-skygge over dette, for samtidig forteller de at driftsresultatet første halvår har falt med to tredeler – forårsaket av at store deler av bilindustrien har stått nesten helt stille.
Scania-sjefen Henrik Henriksson sier at inntil 1.000 funksjonær-stillinger ved hovedkontoret i Södertälje nå må vurderes.
– Slik vi ser det vil det ta lang tid før etterspørselen når det nivået vi så før krisen. Derfor må vi strukturere organisasjonen etter den nye situasjonen, uttaler han til Reuters.
– Vi må gjennomføre omfattende tiltak gjennom hele selskapet, og vi kan ikke utelukke formelle oppsigelser, føyer han til.
Ledelsen arbeider tett sammen med arbeidstakerorganisasjonene om forskjellige tiltak for å redusere omkostningen – å redusere antall konsulenter er kanskje en av dem.
Scania sa også at de må gjennomgå deler av deres industrielle og kommersielle virksomhet, at det hadde for mange ansatte i globale salg- og -servicevirksomheter og at selskapets også innsats på forskning og utvikling også hadde merke et klart fall i aktivitetene.
Scania er en del av Traton-gruppen, der Volkswagen eier 89,7 % og sysselsetter litt over 50.000 personer over hele verden.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringene