-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ber om null-Maut for tomkjøring
Et tysk nettverk av logistikk-selskap ber om null-tariff når man kjører tomt på tyske motorveier.
For å lette trykket på transportselskaper som har problemer nok med Corona, ber Logostics Central Germany om at myndighetene skal kutte motorveiavgiften når man kjører uten last.
For å avlaste belastningen i korona-tider krever Logistics Central Germany-nettverket en midlertidig avstengning av bompengene på tomme turer.
Det kan være vanskelig nok å få transport en vei – nå som mye av industrien er nede. Og enda vanskeligere å få returlast.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringen
Mangelen på oppdrag har også ført til at prisen kan falle med mer enn 50 prosent.
For å gjøre det litt lettere for landeveistransporten, som allerede sliter sterkt, mener LCG at det ville være en målrettet hjelp – støtte for de mellomstore leverandørene av landeveistransport-tjenester – å kutte bompengene for tomkjøring.
LCG setter også tall på problemet. De sier at tomkjøring i dag utgjør 30 – 35 prosent av totaltrafikken. Fire ganger så mye som vanlig.
- Mange selskaper i transportbransjen har enorme problemer og trenger akutt støtte. Hvis vi ønsker å redde arbeidsplassene i disse selskapene er øyeblikkelig handling nødvendig.
- I tillegg vi støtte på tvers av sektorene. Vårt forslag om en midlertidig oppheving av lastebilavgiften med tomme biler gir vi industrien en relevant hjelp på en målrettet måte, sier Toralf Weisse, administrerende direktør i Logistics Central Germany.
Og han sier at for å unngå overdreven byråkrati og unødvendig tap av tid, skal fakturering av de tomme kilometerne i utgangspunktet refunderes selskapene etter registrering, med forbehold om en undersøkelse av transportdokumentene, de kommende månedene.
LGC representerer «klassiske» leverandører av logostikk- og logistikkrelaterte tjenester, men også eiendomsforvaltning og rekruttering. Regionale myndigheter er inne i bildet i tillegg til forskning og utdanning – blant annet åtte universiteter.