-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lover mer sporty Caddy
Volkswagen fortsetter å gi små drypp av nyheter omkring femte generasjon Caddy, for å bygge opp spenningen frem mot verdenspremieren 20. februar.
Først og fremst gjøres det helt klart at her snakker vi ikke om noen ansiktsløftning eller lettere oppgradering:
«Femte generasjon Caddy blir en komplett ny bil. Ingen skrue er urørt», fastslår Volkswagen Nutzfahrzeuge i en fersk pressemelding.
Caddy har i flere år vært Norges mest solgte varebilmodell, og i 2018 ble den kun slått av storebror Transporter. Om vi ser på varebilmodeller og personbilmodeller samlet, er Caddy faktisk den niende mest solgte bilen i Norge i fjor.
Modellen regnes av mange som selve målestokken i sitt segment, så det er knyttet høye forventninger til det nye produktet.
Vi har tidligere vist spionbilder fra vintertesting av den nye modellen i Nord-Sverige, og rett før jul slapp Volkswagen en konseptskisse.
Nå har det dukket opp flere spionbilder av en mer "avkledd" bil. De nyeste offiselle skissene som er sluppet viser en tydelig ny designprofil, og i fronten er det lett å se slektskapet til flere av Volkswagens personbilmodeller.
I mange andre markeder er Caddy også en populær personbil, særlig blant barnefamilier, men norsk avgiftsregime gjør ikke modellen like attraktiv som personbil her til lands.
Det er foreløpig ikke sluppet så mange tekniske detaljer for den nye Caddy-generasjonen.
Drivlinjer, for eksempel, er ikke nevnt med et ord. Det vil være overraskende om vi ikke får se innslag av elektrisitet. Fra før er det kjent at en elektrisk Caddy er på gang, dog noe forsinket, gjennom samarbeid med ombyggeren ABTe. Den norske importøren opplyser til YrkesBil at de håper på Norges-introduksjon for ABT e-Caddy og ABT e-Transporter T6.1 i andre kvartal i år.
Noe som er klart, er at modellen fortsatt skal tilbys i to lengder. Akselavstanden på den korte versjonen er lenger enn på utgående generasjon, bilen er dessuten bredere og standardhjulene er større. Alt i alt skal dette gi bilen en mer sporty fremtoning.
Samtidig som at «alt er forandret» understrekes at lastekapasiteten og fleksibiliteten fortsatt er god.
Naturligvis er utvalget av førerassistentsystemer større enn noen gang, og Caddy skal være tilkoblet hele tiden.
«Det betyr at bilen blir en egen internett-enhet på hjul med sanntidsinformasjon», skriver Volkswagen.
Verdenspremieren for nye Caddy finner sted i Düsseldorf 20. februar.