-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Solaris passerer 500 busser i Norge
Når Unibuss snart får sine femten Urbino 12 bybusser og seks Urbino 18 leddbusser vil den polske bussprodusenten passere en populasjon på 500 busser i Norge.
Solaris har vært tilstede i det norske bussmarkedet siden 2006, og har i løpet av disse årene blitt en betydelig aktør, spesielt fra Trondheim og sørover.
Flere enkeltår har merket også hevdet seg i øvre sjikt av registreringsstatistikken, og de var blant de første med batterielektriske busser i drift i Oslo.
Den forestående leveringen til Unibuss av totalt 21 busser blir en viktig milepæl i Norge, da antallet Solaris på norske veier passerer 500. Dette er busser i ulike varianter, mellom 8,9 og 18,75 meter, med dieselmotorer til hybrider, gassdrevne og elektriske.
– Leveransen er spesielt viktig fordi vi får den lenge etterlengtede debuten for våre nye leddbusser – Urbino 18 – i Skandinavia, sier administrerende direktør Sverre Skaar i Solaris Norge AS.
Selskapet skal også sørge for ettermarked og service for kjøretøyene ved hovedanlegget på Rosenholm.
Alle bussene leveres med forbrenningsmotor, og de skal kjøres på HVO. Urbino 12-modellene har en effekt på rundt 300 hestekrefter, mens leddbussene Urbino 18 har drøyt 362 hestekrefter.
Bussene er spesielt tilpasset skandinavisk klima, med ekstra isolasjon i karosseriet, doble sideruter og varmematter i gulvet ved inngangspartiene.
På bildet øverst ser du: Javier Calleja (CEO, Solaris), Knut Gunnar Dissen (Technical Director, Unibuss AS) og Sverre Skaar (Managing Director, Solaris Norge AS).