-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Satser stort på bransjetreff for yrkesbilnæringen
Yrkesbilseminaret startet som et lite bransjearrangement med 22 deltakere for fem år siden. Nå håper initiativtaker Trond Gladsø (bildet) å samle minst 120 deltakere fra yrkesbilnæringen.
– Arrangementet har blitt større og større år for år, og i høst samler vi bransjefolk fra hele Norden til seminar på Moxy på Hellerudsletta, sier Trond Gladsø til YrkesBil.no.
Han er Brand Director i Modul-System AS, som leverer og monterer innredninger til varebiler.
Tok med seg konseptet
Det var Gladsø som i 2015 startet Yrkesbilseminaret, da han jobbet hos bilinnredningsleverandøren Toolpack AS i Drammen. De arrangerte seminaret i tre år, og Gladsø tok med seg konseptet da Toolpack ble kjøpt opp av Modul-System i mai 2018.
– Yrkesbilseminaret startet som et lite bransjearrangement med 22 deltakere på Holmsbu. Den gang hadde vi med oss LeasePlan, Eberspächer, Renault Norge og GS Group som partnere. I fjor var vi oppe i 14 partnere og utstillere, mens det i år blir rundt 30, forteller Gladsø.
Blant annet opplyser han at de fleste varebilleverandørene skal ha egne stands, i tillegg til leasing- og finansaktører, påbyggere og andre med ulik tilknytning til bransjen for lette nyttekjøretøy.
Messe og utstilling
Arrangementet som går over to dager – 16.-17. oktober – er en kombinasjon av messe med utstilling, og konferanse med foredrag. Tidligere har det vært arrangert ved Thon Hotell på Gardermoen, mens i år er det flyttet til Moxy i Skedsmo.
Seminaret er et forum hvor deltakerne møtes og diskuterer ulike og felles utfordringer og løsninger knyttet til tilpasning og bruk av varebiler.
– Organisasjoner med til sammen flere tusen varebiler i daglig drift er representert, noe som gjør at vi kan få mange erfaringer og utfordringer fra dem, forteller Gladsø.
– Hovedforedragsholder er ingen ringere enn styreleder i IKEA, Lars-Johan Jarnheimer. Kanskje Nordens mektigste næringstopp. I tillegg skal øverste bilansvarlige i NCC, samt Vicky Radulovic som er ansvarlig for bilparken til ISS, holde innlegg. Vi får også besøk av leder av Bilimportørenes Landsforening (BIL), Erik Andresen, sier Gladsø.
Han forteller også at det blir en stand der bedriftene Fillgood AS, Vizflex AS og Headshed AS, som har sitt utspring fra DIGS Trondheim og ACCEL NTNU-miljøet, skal vise innovative nyheter for framtiden i bransjen.
Hele Norden
Da de svenske yrkesbilmessene «Bilar som jobbar» og «3500» ble avviklet, dro Gladsø til Sverige i et forsøk på å få med svenske aktører på arrangementet på Hellerudsletta.
– Jeg oppsøkte LCV-foreningen i Sverige, og resultatet er at de nå legger årsmøtet sitt til vårt arrangement. Dermed er rundt 50 deltakere fra Sverige allerede påmeldt. Det kommer også noen fra Danmark og Finland, og så håper vi på stor oppslutning fra Norge. Vi bør i alle fall bli 120 deltakere i år, sier Gladsø.
Han forteller at det var en naturlig utvikling å inkludere flere land.
– Modul-System er et svensk konsern, og vi ser at en del av de største flåtene og anbud på disse går på tvers av landegrensene i Norden. Dermed står vi overfor mange av de samme problemstillingene, forteller Gladsø.