-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tysk speditør med amerikansk elbil
Et tysk spedisjonsfirma bygger nytt stort logistikksenter ved Wilhelmshaven. Der ser de også på muligheter til å produsere en lett amerikansk batterielektrisk lastebil.
MOSOLF er navnet på en tysk gruppe, store innen spedisjon og logistikk.
Når de nå bygger nytt i JadeWeserPort er de åpenbart ute etter mer enn bare et logistikk-sentrum. Man ser nemlig på muligheter til å sette sammen de amerikanske Tropos-bilene.
Det er snakk om mini-trucker i klasse L7E, altså tunge quadricycler – tunge nok til at de må tas på alvor.
Dette er biler som er konstruert rundt batteripakkene, og ikke ombygde mikrobiler. 550 kilo nyttelast er ikke noe problem og man kan enda hekte på en henger på 1.000 kilo.
De kan fint gjøre 70-80 km/t, der loven tillater det. 1020 Nm på bakhjulene i startøyeblikket og en ytelse på 10 kW nominell (24 kW kort tid). Snaue 100 km rekkevidde blir vi også lovet.
I USA finnes bilen i en rekke forskjellige versjoner, også som lokal redningsbil med fullt brannslukkeutstyr.
Plass til to og med et omfattende utstyrs-tilbud. Koppeholdere er standard.
Det er mye plast og aluminium her og en av de normalt utstyrte kassebilene, med 3,5 kubikk lastvolum måler 3700 x 1400 x 1905 mm.
MOSOLF og Tropos sier at når dette kommer i gang skal man i første rekke konsentrere seg om Tyskland og Norden.