-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
189 byløver klare for innsats i Trondheim
Det er nok ingen overdrivelse når MAN beskriver klargjøringen som «omfattende arbeid».
MAN skal totalt levere 189 nye bybusser av typen Lion’s City til Trondheim for oppstart av to anbud lørdag 3. august.
Totalt får trønderhovedstaden nær 300 nye busser denne dagen.
Biogass og HVO
84 av MAN-bussene skal driftes av Tide Buss AS. 47 av bussene er leddbusser, mens de øvrige er 12 meter lange busser. 30 av leddbussene skal gå på det fornybare drivstoffet HVO (hydrert vegetabilsk olje) mens de øvrige bussene skal kjøres på biogass.
105 busser fra MAN skal driftes av Vy Buss AS, tidligere Nettbuss AS. Dette fordeler seg på 13 leddbusser, 35 treakslede busser med lengde 14,7 meter og de øvrige er 12 meters busser. De 14,7 meter lange bussene skal gå på HVO, mens de øvrige har motorer for biogass.
Felles for HVO og biogass er at CO2-utslippene er redusert med drøyt 90 prosent sammenlignet med ordinær diesel, ifølge MAN. Spesielt biogass har dessuten minimale utslipp av NOx og partikler.
Begge anbudene har en varighet på 10 år.
Bedre komfort
De nye bussene skal også by på komfortmessige forbedringer for passasjerer og sjåfører, ifølge leverandøren.
Alle bussene har for eksempel dørautomatikk med passasjerbetjening inne og ute. Videre har bussene sanntids informasjonssystem i henhold til den nye ITxPT-standarden med store informasjonsskjermer for passasjerene. Bussene er også utstyrt med video-overvåkningsanlegg.
Alle bussene er inkludert i service- og reparasjonsavtale med MAN.
– Klargjøring av hele 189 busser er et omfattende arbeid som krever stor kapasitet. MAN i Trondheim har leiet et nærliggende område for å kunne gjennomføre oppgaven, noe som også var nødvending for å sikre god kvalitet for eksisterende kunder av MAN sitt verkstedsanlegg i Trondheim, opplyser importøren i pressemeldingen.