-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vera på jobb
Etter nesten et helt år som utstillingsattraksjon er Volvos VERA satt til å gjøre en skikkelig jobb. Hun starter på brygga i Gøteborg.
VERA er Volvos autonome trekkvogn. Den smarte firehjulsplattformen er uten antydning til førerhus, slik at hele kjøretøyet kan gjøres nyttig uten at noen unødige detaljer kommer i veien.
Drivlinjen er identisk med produsentens batterielektriske lastebiler, men det er ikke mye bil over denne konstruksjonen. Fabrikken selv kaller den en slede som man kan sette omtrent hva som helst oppå, og få dratt det av gårde.
Etter nesten et år hvor hun bare er blitt beglodd og beundret skal hun endelig begynne å bli litt nyttig.
Sammen med DFDS setter Volvo henne inn i seriøs distribusjonsvirksomhet. Hun skal dra containere mellom DFDS-terminalen i Gøteborg, til havna rett i nærheten der laste skal om bord i båter til hele verden.
Volvo ser for seg en hel flåte slike automater i fremtiden. Forbundet med hverandre og med oppdragsgiverne over skyen. Slik regner de med å kunne optimere trafikkstrømmen på trange områder og kutte ventetider til et minimum.
Utslippsfritt er selvfølgelig en bonus.
Men foreløpig skal hun operere mutters alene. Og i første runde er det ikke mye hun får lov til å vise frem av muligheter.
Jobben er begrenset til et kanskje lite og velregulert område og toppfarten er begrenset til 40 km/t.
Men uansett oppgaver, nå kan hun i hvert fall begynne å føle seg nyttig også – ikke bare interessant.