-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Slik skal DB Schenker kutte utslipp i byene
Ved nye Oslo City Hub skal DB Schenker redusere CO2-utslippene med 80 prosent ved hjelp av elektriske biler og e-sykler.
Logistikkgiganten åpnet nylig sitt første senter for utslippsfri distribusjon i Oslo. Distribusjonsterminalen er en del av Electric City, Oslo bys satsing knyttet til byens status som Europas Miljøhovedstad 2019.
DB Schenker opplyser at de tar sikte på å oppnå null lokale utslipp i all bydistribusjon i Norge innen utgangen av 2020. Oslo City Hub er det første prosjektet hvor dette skal oppnås innenfor Ring 3.
– For å oppnå målet om nullutslipp i dette området, har vi investert i tre elektriske varesykler og åtte elektriske varebiler, sier Lars Sveen direktør Innenlands Landtransport i Schenker AS.
5,3 Enova-millioner
Miljøsatsingen i Oslo er støttet av Enova, som bidrar med i overkant av 5,3 millioner kroner.
– På sikt må all godstrafikk bli utslippsfri. Det forutsetter at det utvikles ny teknologi, men like viktig er det at transportørene er villig til å ta teknologien i bruk, sier administrerende direktør Nils Kristian Nakstad i Enova.
Han understreker at det er positivt at DB Schenker går foran og tester ut nullutslippsdistribusjon i praksis.
– Her ser de den nye teknologien i sammenheng med egne varestrømmer og utvikler helt nye logistikkløsninger. Erfaringene og kunnskapen herfra blir nyttig også for andre transportører og andre byer i Norge, sier Nakstad.
Tester selvkjørende
Oslo City Hub er lokalisert på Filipstadkaia i Oslo sentrum. Bygningen på 457 kvm. er bygget av containere og er organisert for effektiv godshåndtering. Alle varer vil bli levert av elektriske lastebiler og e-sykler.
– Digitalisering og mer bærekraftige løsninger vil være sentrale konkurransefaktorer for fremtidig logistikk. Vi i DB Schenker har allerede startet, sa Jochen Thewes, CEO i DB Schenker AG, da han gjestet Oslo for å starte prosjektet.
Som medlem av EV100-initiativet tar DB Schenker sikte på frem mot 2030 å gradvis erstatte diesel-kjøretøyer med elektriske biler i distribusjonsleddet.