-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye modeller og nytt norsk forhandlernett for Maxus
RSA etablerer en ny riksdekkende forhandlerkjede for elbiler fra kinesiske Maxus. Samtidig kommer produsenten med nye og mindre helelektriske varebilmodeller.
RSA satser for fullt på Maxus. Foreløpig selger de kun modellen Maxus EV80, men nå blir produktprogrammet kraftig utvidet.
I nær fremtid er det varslet en rekke nye elbilmodeller fra den kinesiske produsenten.
Først ut er nye EV30 som får sin europeiske debut på nyttekjøretøyutstillingen i Birmingham 1. mai.
BAKGRUNN: RSA blir importør av kinesisk elvarebil
Nytt forhandlernett
Administrerende direktør Frank Dunvold i RSA (bildet) forteller til YrkesBil at de nå etablerer en helt ny distribusjonskjede.
– For Maxus skal vi nå bygge et nytt forhandlernett, sier Dunvold.
– Med en helt ny serie elektriske varebiler – bygget opp fra bunnen av som elbiler, blir dette noe av det mest spennende som skjer i norsk bilbransje, hevder han.
RSA-sjefen mener at den nye Maxus EV30 vil bli markedsleder og RSAs mest solgte varebil. Den kommer i to lengder med varerom på 4,8 og 6,1 m2, og vil dermed konkurrere med biler som Volkswagen Caddy og Volkswagen Transporter – som også kommer i elektriske versjoner i løpet av året.
– Bilene fra Maxus går inn i segmentet for de mest solgte varebilene, og vil ha rekkevidde på 225 eller 325 kilometer. Med de elvarebilene vi allerede selger vil vi dekke 70 prosent av markedet, hevder Dunvold.
Søker forhandlere
I oppstartperioden har bilene fra Maxus blitt solgt av RSAs egne forretninger pluss noen frie forhandlere. Nå vil Dunvold ha med seg flere aktører fra hele landet.
– Elektriske varebiler vil komme for fullt. Det merker vi ikke minst på alle forespørsler fra næringslivet og offentlige etater. Bilene kan også leveres som minibuss og noen som lastebil. Nylig kjørte Posten en av sine Maxus-biler fra Oslo til Bergen og måtte bare lade to ganger, sier Dunvold.
Drar til Shanghai
I påsken er det internasjonal bilutstilling i Shanghai. I forbindelse med dette har også produsenten av Maxus verdenskonferanse.
RSA er representert med to medarbeidere og det er ventet at produsenten på konferansen vil vise flere nye modeller for verdensmarkedet – og fortelle om sine videre planer.
– Norge er det sentrale testmarkedet i Europa. Derfor har vi en helt spesiell status og det blir hele tiden snakket om «look to Norway». Det er vi stolte av og vil satse mye på å utvikle merket videre, sier Dunvold.