Sterkere Transit Custom Sport

Ford piffer opp motoren i toppversjonen av Transit Custom Sport. Effekten øker fra 170 til 185 hestekrefter.

Publisert

Det bør ikke lenger forbause noen hvor opptatt norske varebilkjøpere er av å ha rikt utstyrte biler med kraftig motor.

Billeverandørene vet selvsagt å utnytte dette. Og åpenbart er det ikke bare i Norge utstyrsappetitten er stor.

Ford melder nå at de i fjor økte salget av Sport-versjonen av Transit Custom i Europa med hele 58 prosent. Samtidig økte Sport-salget av Transit Courier med 52 prosent.

Med en ny versjon av 2-liters EcoBlue dieselmotoren, opp fra 170 til 185 hestekrefter og 415 Nm, blir nå Transit Custom Sport nå enda sterkere. Versjonen lanseres til sommeren.

Transit Connect Sport, som debuterte på nyttekjøretøymessen i Hannover i fjor høst, kommer nå også med en oppdatert 120 hesters 1.5-liters EcoBlue-dieselmotor med manuelt gir.

– Stadig flere kunder etterspør noe mer enn en standard varebil, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Johnny Løvli.

Den nye motoren i Transit Custom Sport kan fås i kombinasjon med en 6-trinns manuell girkasse eller en 6-trinns automatgirkasse. CO2-utslippet er anslått fra 151 g/km og gjennomsnittlig forbruk forventes å være rundt 0,69 l/mil, opplyser produsenten.

Bilen – som kommer med kort og lang akselavstand – har i tillegg til de to karakteristiske fartsstripene også blitt utstyrt med et stylingkit med sideskjørt, kraftigere hjulbuer og støtfanger, sidespeil og dørhåndtak i bilens farge. Den kommer også med 17 eller 18 tommers aluminiumsfelger. Stylingen inkluderer Ebony-delskinninteriør.

Transit Custom Sport kommer med FordPassConnect som standard. Dette er en modemteknologi som gjør bilen om til et WiFi-hotspot for opptil 10 enheter.

Den kommer også med en rekke førerassistanseteknologier som aktiv parkeringsassistent, adaptiv cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser, filskifteholder og blindsonevarsling for bil og tilhenger med opptil 10 meters lengde.

Powered by Labrador CMS