-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Størst? Sant??
Vi foreslo et par veddemål rett før helgen. Men hvis du innkasserte gevinst på varebilsaken har du kanskje vært litt for kjapp?
Før nyttår hadde vi forslag til litt muntert pengespill – såkalt veddemål. Eller kanskje med andre gevinster enn kontanter.
Svarene er greie.
Mitsubishi klarte ikke å ta igjen Ford i kampen om tiendeplassen, personbiler. Ford satte inn et av sine berømte slutt-på-måneden-mer-bonus-støt og la på med 9 biler der Mitsubishi svarte med null. Den kampen endte altså 5038 mot 4996.
I modellkappløpene skjedde det ikke mye i de to heatene heller, det ble Volvo, Tesla og Toyota i det første heatet, med større avstand enn det var dagene før nyttår – Volvo smalt til med 75 biler siste uke!
Og i det bakerste feltet slengte T-Roc seg forbi Mazdaen og endte to biler foran
Scania endte den tyngste kampen med å slå Volvo på målstreken. Volvo hadde flere siste uke, men med 1.775 endte Scania 3 biler foran.
Hvis du legger på bruktimporterte biler, under ett år gamle, vil faktisk Volvo vinne, men det blir et ganske sært regnestykke.
Spørsmålet er imidlertid om man ikke kan kalle Bertel O. Steens regnestykke ganske sært også.
Vi spurte jo om hvem som ble størst på varebiler, alle Steens varebilmerker eller Møllers Volkswagen?
Bertel O. Steen ga selv svaret: «Bertel O. Steen er størst på varebil» sto det i en pressemelding, som forteller at … «med Opel som siste tilskudd i produktporteføljen … sikrer Bertel O. Steen plassen som Norges største på varebil».
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken ble det registrert 10.383 Volkswagen på grønne skilt. Bertel O. Steen merkene (inkl. 19 Kiaer) teller 10.574 – 200 flere biler.
Men er det riktig å ta æren for Opel-salget hele året? Det var i begynnelsen av august det ble kjent at Bertel O. Steen skulle overta Opel – hvis de fikk lov av konkurransetilsynet. Og det var 1. desember dealen var formelt seglet.
Frem til august hadde Opel allerede solgt 347 biler, så da blir det tilbake 219 biler på Opel-kontoen – hvis vi godkjenner fra august og frem til nå som en Bertel O. Steen-periode. Hvis vi bare godkjenner desember er Opel-volumet på 79.
Men uansett hvilket av disse scenarioene du velger er Volkswagen seierherre.
Hvis du nekter å levere tilbake gevinsten fordi du veddet på Bertel O. Steen, eller ikke får utlevert gevinsten fordi du veddet på Harald A. Møller, foreslår jeg at det opprettes en tvistedomstol med representanter fra Opplysningsrådet for Veitrafikken og fra Bilimportørenes Landsforening.
Selv gleder jeg meg til dette året. Det kan bli et bikkjeslagsmål der gørra spruter – med andre ord: noe å skrive om.