-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Girteka fra Gardermoen til Tyskland
Ikke før hadde Girteka kjørt ut en av sine store biler fra ærestribune-plass på Transport & Logistikk-konferansen på Gardermoen før de melder seg på som komplett aktør i Tyskland.
I dag fikk Girteka registrert sin første bil i Tyskland, to dager etter at de stod på den store konferansen på Gardermoen og forklarte at dette var et ryddig selskap som ikke måtte blandes sammen med sykkeltyver og dieselbøffing.
Den samme Kristian Kaas Mortensen, sjef for strategiske forbindelser, som hadde hatt et kraftfullt innlegg på Gardermoen kunne fortelle tysk presse at «dette som startet som en lavprisfordel fra øst nå er blitt en deltaker i et kamp der vi kan bidra med forutsigbar kapasitet og en høy grad av profesjonell oppførsel».
Selskapet forteller at de har registret det økende behovet for FTL – Full Truck Load – oppdrag, og at de derfor har bestemt seg for at innenlands transport i Tyskland må bli en integrert bestanddel av Girteka porteføljen.
Men selskapet har med seg enda et ess i kortstokken sin. Det regner med at de kan være med på å avhjelpe sjåførmangelen i Tyskland. Hvor stort behovet er finnes det ingen offisielle tall på (selskapet selv påstår at 20 prosent av Tyslands biler har stått stille i år på grunn av sjåførmangel), men Girteka kan i hvert fall fortelle at siden januar i år har de økt fra 8.000 til 10.000 sjåfører.
Selskapet, som i dag disponerer 5.000 biler og 5.500 egne trailere sier de har et mål om 10.000 egne trucks og 20.000 medarbeidere i løpet av tre år. Det er åpenbart at et større nærvær i Tyskland er et viktig skritt på denne veien.
De møter også et konkurransebilde som er sterkt fragmentert. Ifølge Girteka disponerer 80 prosent av transportørene færre enn fem biler, og det er bare en prosent av dem som har mer enn 50.
«Hvilket gjør det mye enklere for selskaper som vårt å øke eksponentielt» skriver Girteka i en pressemelding som også åpner ganske saftig.
Ingen behøver være i tvil om hva de vil: «Kan Girteka Logistics disruptere innenlands FTL-transport i Tyskland» er den retoriske overskriften.