-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Langdistansebuss på flytende gass
Scania varsler at de skal vise sin Interlink Medium Decker turbuss for flytende gass (LNG) på IAA. Produsenten lover rekkevidde på inntil 1.000 kilometer.
Med dette utvider Scania sitt brede program for alternative drivstoffer til også å dekke intercity-persontransport.
– Det finnes forskjellige løsninger for karbon-bevisste operatører av by- og forstadsbusser, men det har vært et tomrom i langdistanse-markedet som vi nå ønsker å gjøre noe med, sier Karin Rådström, leder for rute- og turbusser hos Scania.
– Ettersom LNG blir økende tilgjengelig i hele Europa, men også i andre deler av verden, er dette et aktuelt og levedyktig alternativ, fortsetter hun.
LNG-drift har ifølge Scania potensiale til å redusere CO2-utslippene med 20 prosent og i tillegg en betydelig reduksjon av nitrogenoksider og partikkelutslipp. Velger man flytende biogass kan karbonutslippene reduseres med hele 90 prosent.
I tillegg nyter man på komfortsiden godt av at støynivået i gassmotorer er noe lavere enn i dieselmotorer.
Bærekraft blir Scanias gjennomgangstema på IAA, og hele flåten av rute- og turbusser kan nå drives med alternative drivstoffer – fra Scania Citywide LE Suburban hybridbuss til Scania Interlink High Decker for fornybar diesel – HVO (Hydrotreated Vegetable Oil).
I tillegg viser Södertälje sin batteri-elektriske Citywide Low Floor lavgulvsbuss, som for øyeblikket går i regulær trafikk i den nordsvenske byen Östersund, og som vi for øvrig stiftet bekjentskap med på BusWorld i Kortrijk for et år siden.
På IAA kan besøkende oppleve denne bussen på en internrute på området til Deutsche Messe.