-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
42 BYD til Oslo (og omegn)
BYD kunne feire en stor ordre, «den største i Skandinavia», da de undertegnet en avtale om 42 elbusser til Nobina i andre kvartal neste år.
Nobina har allerede to elektriske BYD-busser i drift på linje 31 i Oslo. Mellom Grorud og Snarøya. Nå er det tegnet avtale om 20 til som skal i drift neste vår/sommer.
– Dette vil være med på å sette et enda grønnere preg på Oslo, sier Nobinas administrerende direktør, Jan Volsdal, og tenker vel spesielt på Oslo som europeisk miljøhovedstad neste år.
Men disse 20 nye bussene vil Ruter fase inn totalt 70 batterielektriske busser i løpet av første halvår neste år. Til sammen vil Oslo da ha 76 elbusser (seks av dem går allerede) hvorav 52 er leddbusser.
– Med våre nye busser på linje 31 og 31 E vil vi kunne tilby nærmere 50.000 passasjerer elektriske, stillegående og utslippsfrie reiser hver dag, sier Volsdal.
De to som går nå er Norges to første batterielektriske leddbusser – og de 20 som følger er også 18 meters leddbusser. De lades med pantograf, og ladestasjonene er ved anlegget på Jernkroken.
Men det var 42 busser BYD feiret. De resterende 22 skal gå på Romerike, der Nobina vant en kontrakt med total verdi på ca. 2,7 milliarder kroner.
Av 141 nye busser skal det også være 22 batterielektriske som skal betjene rute 100 som dekker en veltrafikkert strekning mellom Lillestrøm og Oslo.
BYD har foreløpig ikke sluppet noen tekniske data på de kommende bussene.