-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen og Ford vil samarbeide om nyttekjøretøy
Selskapene bekrefter at de har samtaler om en strategisk allianse for utvikling av kommersielle kjøretøy.
Spekulasjonene om en mulig allianse mellom de to bilgigantene har pågått i lengre tid allerede.
Nå har Volkswagen og Ford valgt å gå ut med en offisiell bekreftelse om at «ja, vi snakker sammen».
Selskapene opplyser at de har underskrevet et dokument, et «Memorandum of Understanding», og at de med det utforsker mulighetene for å inngå en allianse «designet for å styrke hvert selskaps konkurransekraft og gi kundene et bedre tilbud globalt».
Det skal være snakk om allianser på flere ulike fronter, men det mest konkrete som nevnes i meldingen er felles utvikling av en portefølje med nyttekjøretøy, «for å imøtekomme nye og økende behov» hos denne kundegruppen.
– Ford er forpliktet til å forbedre vår styrke som virksomhet og utnytte alternative forretningsmodeller, inkludert samarbeid med partnere for å bedre effektiviteten, uttaler Jim Farley, president of global markets i Ford.
Sjef for Volkswagen Group Strategy, Dr. Thomas Sedran, mener selskapene har sterke posisjoner og utfyller hverandre i ulike deler av nyttekjøretøymarkedet. Han påpeker at «kundebehovene endrer seg i en ubegripelig hastighet».
– For å møte disse utfordrende omgivelsene er det avgjørende viktig å ha en fleksibilitet gjennom allianser. Dette er noe av kjernen i Volkswagen Gorup Strategy 2025, sier Sedran.
Og når vi tenker oss om, er det jo ikke så lenge siden vi hørte om en annen allianse som involverer konsernet: Samarbeidet mellom Volkswagen Truck & Bus og Toyotas datterselskap, Hino, kan du lese mer om her.