-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagen og Ford vil samarbeide om nyttekjøretøy
Selskapene bekrefter at de har samtaler om en strategisk allianse for utvikling av kommersielle kjøretøy.
Spekulasjonene om en mulig allianse mellom de to bilgigantene har pågått i lengre tid allerede.
Nå har Volkswagen og Ford valgt å gå ut med en offisiell bekreftelse om at «ja, vi snakker sammen».
Selskapene opplyser at de har underskrevet et dokument, et «Memorandum of Understanding», og at de med det utforsker mulighetene for å inngå en allianse «designet for å styrke hvert selskaps konkurransekraft og gi kundene et bedre tilbud globalt».
Det skal være snakk om allianser på flere ulike fronter, men det mest konkrete som nevnes i meldingen er felles utvikling av en portefølje med nyttekjøretøy, «for å imøtekomme nye og økende behov» hos denne kundegruppen.
– Ford er forpliktet til å forbedre vår styrke som virksomhet og utnytte alternative forretningsmodeller, inkludert samarbeid med partnere for å bedre effektiviteten, uttaler Jim Farley, president of global markets i Ford.
Sjef for Volkswagen Group Strategy, Dr. Thomas Sedran, mener selskapene har sterke posisjoner og utfyller hverandre i ulike deler av nyttekjøretøymarkedet. Han påpeker at «kundebehovene endrer seg i en ubegripelig hastighet».
– For å møte disse utfordrende omgivelsene er det avgjørende viktig å ha en fleksibilitet gjennom allianser. Dette er noe av kjernen i Volkswagen Gorup Strategy 2025, sier Sedran.
Og når vi tenker oss om, er det jo ikke så lenge siden vi hørte om en annen allianse som involverer konsernet: Samarbeidet mellom Volkswagen Truck & Bus og Toyotas datterselskap, Hino, kan du lese mer om her.