-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skal kartlegge turbussbransjen
NHO Transport vil kartlegge omfanget av utenlandske turbilers virksomhet i Norge. Nå ber de deg om hjelp.
Ifølge bransjeorganisasjonen finnes det i dag ingen offisielle data om utenlandske turbilers virksomhet i Norge.
De mener det derfor er vanskelig å iverksette effektive tiltak for å skape mer likeverdige konkurranseforhold mellom norske og utenlandske aktører.
Registrerer på app
Nå ber de deg om hjelp til å få registrert utenlandske turbiler på norske veier, ved at du laster ned en app på mobilen og skriver inn registreringsnummeret på de utenlandske turbilene du ser.
– Vi ønsker at sjåførene og andre interesserte laster ned app'en og registrerer nummeret på utenlandske turbiler når de har anledning til det. Eksempelvis i pauser, ferjekøer eller mens de venter på passasjerene utenfor hoteller eller severdigheter. Det må selvsagt ikke gjøres mens man kjører, uttaler administrerende direktør i NHO Transport, Jon H. Stordrange.
Svarer du «ja» på at telefonen kan angi tid og sted for registreringen, er det kun bilnummeret som skal noteres.
– Dersom mange deltar og registrerer bilnumre, vil vi få en indikasjon på hvor mange utenlandske turbiler som opererer i Norge. Hvis samme bil observeres av flere på ulike steder, kan vi sammenstille dataene slik at vi får et inntrykk av hvordan utenlandske aktører opererer. Vi vil selvsagt ikke vite eksakt hvor mange som er i Norge og om de driver internasjonal transport eller kabotasje av lovlig eller ulovlig karakter, tilføyer Stordrange.
Skal ende i rapport
Han viser til at det erfaringsmessig er vanskelig å få utenlandske sjåfører til å svare på intervjuspørsmål.
For å få ytterligere informasjon, har dermed NHO Transport også sendt et spørreskjema til utenlandske turbilselskapers hovedkontorer og til norske turbilselskaper.
– Det blir spennende å se hvor mange utenlandske selskaper som svarer. Alle innsamlede data vil bli presentert i en egen rapport på høstparten, avslutter Stordrange.
Fremgangsmåten for å registrere finner du på transport.no.