-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Egen modell for MOIA
MOIA, Volkswagens kjøretur-tjeneste, har så vidt vært i virksomhet i Hannover. Nå viser de den nye bilen sin der også.
Oppskriften på MOIA har lenge vært klar: Taxitjeneste til bussbillett-pris. Formålet har også vært klart: Det skal komme færre privatbiler på gate og veier.
Jeg sa at dette er et Volkswagen-selskap?
Nå har de presentert den første virkelige MOIA-bilen sin også. Til nå har forsøkene vært kjørt for 3.500 abonnenter med 20 modifiserte T6 Multivans – det skal nå endre seg.
Avløseren blir en Crafter, men denne Crafteren er såpass modifisert at vi kan snakke om en egen modell.
Den har sannelig fått eget navn også MOIA +6.
Bilen debuterer nå på Hannovermessen, der det vanligvis er noen flere gaffeltrucker enn biler, men i hvert fall står denne nye E-Studien der.
For selvfølgelig er det en e-Crafter som skal brukes. Den er standard under skallet – 300 kilometer rekkevidde - men karosseri og interiør er spesielt utviklet med passasjerenes behov i sentrum og med et fullkommet fravær av rutebil-tendenser.
Her er det Ride Pooling som står i sentrum.
Stor dør for innstigning og utgang. Seks enkeltseter med god plass på alle kanter. (I tillegg er det plass til sjåfør og bagasje). Hi-Speed internet om bord og USB-porter, med lading, ved hvert sete.
10 måneder har det tatt for spesialkarosseriavdelingen i Osnabrüch (tidligere Karmann) å få denne nye modellen på hjul. Nå skal det i første omgang produseres 1.000 slike før et større pilotforsøk i Hamburg skal i gang.
Men: ting tar åpenbart lenger tid enn planlagt. Tjenesten skulle komme i gang denne sommeren, nå snakker man om 2019. Typegodkjenningsproblemer?