-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Schenker sender selvkjørende T-pod ut på svenske veier
Lastebilen uten førerplass, med kapasitet på 20 tonn, skal settes i drift til høsten.
Vi har fortalt om det svenske teknologiselskapet Einride og deres førerløse T-pod tidligere, her på YrkesBil.no
Blant annet har dagligvareselskapet Lidl signert avtale om å ta i bruk den futuristiske doningen i Sverige, og det skal etter planen skje i tredje kvartal i år.
Nå melder logistikk-kjempen DB Schenker i Sverige at også de har inngått avtale om å ta i bruk førerløs T-pod «til høsten».
Planen er at kjøretøyet helt på egenhånd skal frakte gods hos DB Schenker i Jönköping, hvor det skal trafikkere en strekning mellom to godsterminaler hvorav deler av strekningen er på offentlig vei.
T-pod er hundre prosent selvkjørende, men den vil overvåkes av en operatør som ved behov kan fjernstyre kjøretøyet. En operatør kan ifølge produsenten overvåke flere kjøretøy samtidig.
I meldingen fra Schenker fremgår det ikke hvor lang den offentlige veistrekningen er. Det tas også forbehold om at Transportstyrelsen i Sverige må gi sin godkjennelse til prosjektet, noe de foreløpig ikke har gjort.
Svenske myndigheter har imidlertid åpnet for testing av autonome kjøretøy på offentlig vei, slik også norske myndigheter gjorde fra nyttår.
Den batterielektriske lastebilen har en lastekapasitet på 20 tonn og en rekkevidde på cirka 20 mil, ifølge Einride. I vinter vakte T-poden oppsikt på bilutstillingen i Detroit.