-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
El-varebil med assistent
Amerikanske Workhorse Group, som akkurat nå konkurrerer om å levere elektrifiserte drivlinjer for US Post, har nettopp vist en ny el-varebil. Med en flygende assistent.
Vi har vært borti Workhorse før. Da viste de en pickup, basert på en kjent konstruksjon, men med deres egen el-drift. Med 2 ganger 460 hk. hørtes det ut som den hadde nok i den avdelingen.
De har lang erfaring i å bygge om biler til en eller annen form for elektrifisert drift, men deres nyeste innslag N-Gen kaller de den, ser ikke ut som den er bygget om fra noe som helst – den ser ut som den er ny bra bunnen av.
Foreløpig er den fattig på tekniske informasjoner, men det dreier seg om en batterielektrisk varebil, spesialbygget for den siste kilometeren. Lavt gulv i varekassen gir både maksimalt volum og muligheter for sjåføren til å bevege seg rundt der inne.
Den har drift på alle hjulene – kanskje en motor på hver aksel slik pickupen hadde? – og har en ren el-rekkevidde på 150 km. Dessuten har den en fossil rekkeviddeforlenger, dersom det skulle være nødvendig.
Og den kan også utstyres med selskapets egenutviklede autonome drone – Horsefly heter den – som kan få pakken frem det aller siste strekket.
Også denne gangen jobber de sammen med logistikk-giganten Ryder. Sammen skal de sette inn en liten flåte av N-Gen biler i San Fransisco-området – hver av bilene skal levere inntil 200 pakker hver dag.
Men Workhorse presiserer at denne bilen også er velegnet for andre oppgaver. Både som ambulanse, håndverkerbil og alt mellom.
De sa at pickupen skulle i produksjon omtrent på denne tiden. Noen dato for større produksjon av varebilen er ikke antydet.