-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania-kunder platooner
Sammen med to store transportører skal Scania nå prøve ut platooning i praksis.
Ikke lenge etter at MAN har fortalt om sine platooning-forsøk – vogntog, sammenkoblet ved hjelp av elektronikk – som gjennomføres med en stor kunde, før Scania forteller om det samme. Bare dobbelt så mye.
De skal nemlig ut på landeveien med disse elektroniske togene sammen med to kunder. En i Spania og en i Finland.
Acotral heter den spanske stor-transportøren. I disse dager setter de i gang to lastebilkonvoier, hver med tre biler.
Det er Scania R450 semier som skal benyttes. Den ene ruten vil bli 350 km. mellom Ribarroja og Getafe, den andre blir kortere, 200 km: Valladolid-Getafe.
Sjåførene som skal være med er spesialutdannet for disse jobbene og skal bidra til den etterfølgende evalueringen. Acotral, som har vært en pådriver for mange små revolusjoner i spansk landeveistransport, har planer om mange flere konvoi-ruter.
I Finland er det Ahola som skal jobbe sammen med Scania om denne nye teknologien. Der planlegger transportøren tog med «tre eller flere» biler.
«For oss er det viktig å kunne gjøre arbeidssituasjonen for sjåførene bedre, ved hjelp av ny teknologi», sier Hans Ahola – sjefen for Ahola Transport.
Sammen med Scania vil han innføre semi-autonome biler for utvikle nye transport-teknolgier.
Men ikke mer revolusjonerende enn at i første omgang skal det også her være med en sjåfør i hver eneste bil i konvoien.