-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kraftig diesel-sekser fra Detroit
Detroit Diesel har nylig utvidet motorprogrammet sitt. En ny 7,7 liters sekser med fra 260 til 350 hk er nå tilgjengelig.
Det er flere år siden Daimler fortalte om sin nye Medium Duty Engine Generation (MDEG), utviklet for å møte Euro VI standard.
Dette er en motorfamilie full av standardiserte komponenter som er konstruert for at den skal kunne spesial-tilpasses lokale markeder.
Nå er turen kommet til fabrikken i Redford utenfor Detroit der det de siste fire årene har vært investert 285 millioner dollar (2,2 milliarder kroner) for å forberede den skrittvise innføringen av nye motorfamilier til det amerikanske markedet.
Noe av suksessen viser seg i markedsandelen av egne motorer i Freightliner- og Western Star-bilene.
Amerikanske lastebilkunder har ofte svært spesiell oppfatning om hvilken motor som skal drive den nye bilen deres.
Men hos Daimlers egne merker har nå 95 % motorer fra eget hus. Det er en ekstrem høy andel sett med amerikanske øyne.
USA-forretningen går bra, i fjor hadde de nesten 40 prosent markedsandel i de tunge 6- og 8-klassene og 165.000 biler ga en omsetningsvekst på 13 prosent.
Også i år venter selskapet en omsetning «betydelig over fjorårets».