-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Uptime utvides
Ett år etter at Mercedes-Benz introduserte sin Uptime, utvides tjenesten. Nå inkluderes også traileren.
Formålet med Uptime er å sikre mindre downtime. Her skal bilen overvåkes kontinuerlig slik at service og vedlikehold kan planlegges i god tid.
Daimler har hele tiden sagt at dette er et system med byggeklosser og at man kommer til å legge på nye elementer kontinuerlig.
Nå er det i første omgang informasjoner om trailerens bremsesystem som blir samlet opp og sendt videre. Lufttrykket til bremsene (og samtidig til evt. luftfjæring) og bremsemekanismens funksjon. Informasjonene overføres gjennom kontakten til traileren og sendes til Truck Data senteret og kundeportalen.
Nå skal man ikke bli alt for rørt når Mercedes-Benz forteller at dette utvidede systemet ikke krever mer hardware og ikke skal koste noe for kundene i de 17 markedene der Uptime nå er aktivt. Dette er jo den ideelle måten å lime kunden til produsenten. Frie verksteder har ingen våpen mot noe sånt som dette.
Her sendes altså hele kjøretøyets data fra bilen til serveren hos Mercedes-Benz Service. Der blir dataene analysert. Hvis nødvendig utarbeides spesielle anbefalinger om hvordan og hva som må gjøres. Disse informasjonene fordeles til bileierens flåtesjef, til Mercedes-Benz Customer Assistant Center i Maastricht og til kundens vanlige serviceverksted.
Mercedes-Benz sier at systemet tar seg av en lang rekke forskjellige trailer-varianter, men ikke noe mer om når det blir tilgjengelig i Norge også.
Danmark, Sverige og Finland er blant dem som for lengst er medlemmer av klubben.