-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
LondonTaxi blir VareTaxi
Det har skjedd mye rundt den nye London-taxien i det siste. Nå ser det ut som den får en avlegger.
Den var nylig på Norgesbesøk, dekorert i rødt, hvitt og blått, og vi vet at Subaru-importøren har inngått avtale om å markedsføre den nye London-taxien, eller LEVC TX som den heter.
Bilen har en hybrid drivlinje med såkalt «range extender». Oppgitt rekkevidde på ren eldrift er inntil 128 kilometer etter WLTP-standarden, men når bensinmotoren fyres opp, utenfor utslippsfrie soner, økes rekkevidden til 640 kilometer.
Volvo-slektskap
Det er Volvo-eier Geely som står bak det britiske selskapet LEVC, og den tresylindrede bensinmotoren (generatoren) kommer fra Volvos motorfabrikk i Kina. Mye av interiøret er også Volvo-inspirert – noe vi ser av disse bildene.
Bilen på bildene er ingen taxi, men den kan bli en populær varetaxi. Det vi ser er nemlig en varebil i Partner-størrelse bygget på plattformen til taxien.
Ikke bare skal den dele plattform, den benytter også den unike drivlinjen som gjør at den kan kjøre elektrisk i utslippsfrie soner, og slike forventes det å bli mange av i bysentra i årene fremover.
Geofencing
Både taxi og varebilen er nemlig klargjort for «geofencing». Med denne teknologien kan bilens drift styres innenfor et definert geografisk område, for eksempel en by med definerte nullutslippssoner.
Hver gang bilen krysser den «digitale grensen» inn i et slikt område, tvinges den til å kjøre med ren elektrisk drift.
Denne grensen kan byene definere selv, for eksempel ved at all kjøring innenfor Ring 3 i Oslo skal være utslippsfri, mens turer til Gardermoen kan kjøres på bensin og strøm i kombinasjon.
Geofencing blir et viktig salgsargument overfor lokale myndigheter for LEVC, ettersom bilene er ladbare hybrider og ikke rene elbiler.
LEVC argumenterer for lave driftskostnader, selv om bilen koster litt mer i anskaffelse.
Du finner alle detaljer på selskapets hjemmesider.