-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Nissan e-NV200
Nissan lanserer nå en ny utgave av e-NV200 med økt batterikapasitet. Dermed blir den enda mer aktuell som både vare- og familiebil.
Den kompakte vare- og flerbruksbilen får nå en batterikapasitet på 40 kWt – nok til en rekkevidde på 280 kilometer ifølge NEDC-standarden. Det innebærer en økning på hele 65 prosent sammenlignet med dagens modell med 24 kWt batteri.
Nå har ikke dagens modell nådd de helt store salgshøyder – i hele 2017 ble det registrert 227 personbiler og 390 varebiler. Det er likevel nok til at den toppet OFV-statistikken for elvarebiler.
Viktig argument
Rekkevidde er for mange selve ankepunktet for ikke å velge elbil, så det er liten tvil om at økt batterikapasitet vil få flere til å vurdere en e-NV200 eller e-NV200 Evalia som er betegnelsen på personbilutgaven.
– Vi opplever meget stor interesse for denne bilmodellen, og vi har stor tro på at den med 100 km lengre rekkevidde blir aktuell for enda flere kunder, sier Country Manager i Nissan Nordic’s avdeling i Norge, Anders Mamen Lund.
– Alle barnefamilier som har et stort behov for plass, får nå god rekkevidde på Norges desidert billigste elektriske syvseter.
Enda sikrere på suksess er han med hensyn til utgaven på grønne skilter.
– Som varebil var e-NV200 allerede bestselger med 24 kWt-batteri. Tilbakemeldinger fra aktuelle kunder er at rekkevidde er avgjørende for om en elbil skal være interessant som varebil, og det gir vi dem nå med 65 prosent lengre rekkevidde enn tidligere, sier Mamen Lund.
Velutstyrt
Varebilen og syvseteren tilbys i første omgang i spesialutførelse med betegnelse Limited Edition 2.Zero. Disse har en 6,6 kW internlader som bidrar til å redusere ladetiden kraftig, og de kan selvsagt fylle batteriene på en av de mange ChaDeMo ladestasjonene rundt om i landet.
Nye e-NV200 leveres med oppgradert navigasjonsanlegg med Nissan Connect-applikasjon. Blant utstyret inngår også ryggekamera, nøkkelfri adkomst og start, cruisekontroll med mer.
Varebilen kan trekke hengere med vekt inntil 410 kg, men det kan ikke monteres hengerfeste på 7-seteren.
Når femseteren lanseres på et noe senere tidspunkt kan denne leveres med hengerfeste, men hengervekten er begrenset til 150 kg slik at den kun er anvendbar for et sykkelstativ eller lignende.
Nissan garanterer at batteriene har en levetid på minimum 8 år / 160.000 kilometer.
Nissan e-NV200 Evalia 7-seter koster 290.090 kroner. Klarer du deg med to seter er prisen på varebil kr 262.990. De første bilene kommer til Norge i april.
Stor interesse for Leaf
Kommunikasjonssjef Knut Arne Marcussen hos Nissan-importøren forteller også om «eventyrlig respons» på nye Leaf. Allerede før jul hadde de notert forhåndsordre på mer enn 3000 biler.
Men han frykter ikke at den store pågangen skal føre til milelange ventelister slik tilfellet er med enkelte konkurrenter.
– Leveringsdyktigheten har vært og vil fortsatt være en av styrkene til Nissan i et svært elbil-drevet norsk bilmarked som det vi opplever nå til dags, sier Marcussen.
– Vi starter utlevering av de første Leaf kundebilene i løpet av februar. Bestiller du bilen i dag, så kan du få den fra mai av – evt. et par måneder senere. Det beror på hvilken utstyrsvariant du velger.