- Fortsatt vekst hos nytte-Volkswagen
img
noalt noalt noalt noalt noalt noalt noalt
img
img
img
img
img
img
Abonnement | Annonse- og medieinfo

Forsiden  |  Varebil  |  Lastebil  |  Buss  |  Næringsliv  |  Brukte yrkesbiler  |  Linker  |  Innkjøpsguiden  |  Bok/Kalender  |  Abonnement  

Annonse:
1pix 1pix 1pix 1pix
bilde
Fortsatt vekst hos nytte-Volkswagen
Det er selvfølgelig gøy å kunne fortelle om rekorder, men med 5500 biler til ville Volkswagen Nyttekjøretøy også kunnet fortelle om at nå ble halv-million-grensen brutt.

alt

Slik det endte må de nøye seg med å slå fast at i fjor økte de med 3,8 prosent og at 2017-produksjonen endte på 494.511 enheter.

Josef Baumert, styremedlem om ansvarlig for produksjon og logistikk, fremhever at fremgangen i stor grad har sin årsak i økt automatisering, digitale fremskritt og bedre forhold for medarbeiderne rundt på hele kloden. 

Og han viser stolt til at fabrikken i Wrzesnia nylig er blitt «Årets Fabrikk» i Polen.

Han forteller også at utenlands-engasjementet stadig øker. Etter at Caddy-produksjonen startet opp i Algerie har en samarbeidspartner startet en forholdsvis beskjeden (863 i fjor) produksjon av Amarok i Ecuador. Og han sier at flere slike prosjekter vil dukke opp i år.

Samtidig er det selvfølgelig viktig for ham å presisere at produksjonens påvirkning på miljøet er kraftig redusert. På Hannoverfabrikken med nesten 45 % siden 2010 sier han, og på verdensbasis, med 38 %.

Hannover produserer ikke lenger mer enn ca. 40 % av totalen. Det er T6 som kommer derfra og totalen endte på 208.000. I Poznan endte man på 33.000 av denne modellen. Men der produserer man jo også Caddy – 165.000 av dem i fjor.

Men når det gjelder Amarok tegner Hannover seg for mer enn halvparten. 25.500 av dem kom derfra og 55.000 i Pacheco, Argentina.  Litt over 81.000 Amarok betyr en økning på hele 28 %.

Og så er det det nyeste familiemedlemmet: Crafter. Den nye bilen ruller ut av den nye fabrikken i Wrzesnia. Det første hele året den var i drift greide man mer enn 40.000 biler derfra. 36.500 av dem med VW-logo i grillen, nesten 4000 var MANs TGE-versjon. 

Dessuten startet man produksjonen av de første, ganske få, e-Craftere i Hannover.

Mer enn nok å være fornøyd med her, men det var sikkert litt surt at man bare var en eneste prosent unna en halv million.

 


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   fb Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
pix pix
pix
 
logoPåmelding til nyhetsbrev:
Fritekstsøk:
pix pix
 
   
 
   
1955 brukte yrkesbiler til salgs
Lastebil Lett lastebil Varebil Kombi.bil Buss Minibuss
Årsmodell Fra: Til: 214 LASTEBILER TIL SALGS