-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nye Teslaer i kø
Samtidig som Elon Musk forbereder avgangen, der den nye roadsteren skal sendes godt forbi Mars med en av hans raketter, lover han også nye Tesla-modeller: Y-modellen og en pickup.
Y-modellene har det vært snakk om lenge. Allerede tidlig i høst fortalte Elon Musk om den kommende lille SUV-en. At Model Y, som han kalte den, skulle bygges på en helt ny plattform og være klar for produksjon engang sent 2019 eller 2020.
Derved flyttet han timeplanen litt, for mange hadde regnet med at den skulle komme rett etter treeren, på samme plattform.
Samtidig sa han at med Y skulle de endelig kvitte seg med 12 Volts arkitekturen, slik at de kunne droppe gammeldagse blybatterier for å skaffe kraft til elektronikken. Da blir det også snakk om en meget enklere kabelbunt enn i dag.
Han har også sagt at han håper å få den til markedet litt fortere – siden det er SUV-segmentet som vokser sterkest for tiden. Heldigvis presiserte han at den nye modellen ikke skulle ha dører i taket, slik som X’en har bak.
Men så dukket det opp enda en julegave til alle som drømmer om en fantastisk Tesla fremtid: Det ble presisert at pickupen er på vei.
Det var et twitter-budskap med «takk for at dere tror på oss» og «fortell oss hva vi kan gjøre for å bli bedre» samtidig som det var: «at alle elementer er på plass nå, for slik jeg ser for meg en pickup, og at jeg virkelig lengter etter å bygge en».
Han antydet denne modellen allerede da Semien ble lansert i november, og fulgte opp julebudskapet med en rendering av den kommende bilen – som vil dukke opp rett etter Y-modellen.
Les også: Tesla lokker med superbil
Tegningen var kanskje litt overdrevet – med et plan stort nok til å romme en Ford F-150, men fortalte at den kommende bilen vil kunne bli større enn en F-150, «for å få på plass alle game-changer ideene».
De inkluderer blant annet luft-fjæring som alltid justeres etter vekten, og han har også snakket om både enorm henger-kapasitet og oppsiktsvekkende aks-egenskaper.
Så, hva står på «fikse snart»-listen til Musk nå?
1) Få 3-produksjonen skikkelig på nett
2) Utvikle produksjonsversjonen av Semi
3) Ditto, Roadster
4) Bygge en fabrikk i Kina.
5) Få opp Model 3
6) Ditto pickupen.
7) Begynne å tjene penger.
Ikke arbeidsledig på Tesla-siden. Pluss på med HyperLoop og SpaceX, og du ser en mann med litt av hvert å tenke på.