-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
El-Kangoo uten plugg
Sammen med Qualcomm Technologies har Renault vist en elektrisk Kangoo som lades fra landeveien. I 100 kilometer pr. time!

Om noen uker skal Renault presentere en elektrisk Kangoo med lenger rekkevidde og andre forbedringer. Men de akter åpenbart ikke å stoppe der.
Nylig demonstrerte de dynamisk lading, altså en form for lading mens bilene kjører på veien. Det vil kunne bety slutt på all plugging, og fjerne rekkeviddeangsten en gang for alle.
EU-prosjekt
Systemet er utviklet i samarbeid med Qualcomm og Vedecom, og er installert på en prøvestrekning nær Versailles. Det hele er utført slik at det byr på virkelige-liv situasjoner, og de to Kangoo-bilene som er spesialbygget for å kunne plukke opp den type lading, gjør det i begge retninger på strekningen.
20 kW kan man foreløpig lade, faktisk ved hastigheter på 100 km/t – sågar over.
Hele prosjektet er en del av FABRIC, et EU-prosjekt foreløpig med 9 millioner offentlig Euro i bunnen, der formålet nettopp er å forske på og utvikle trådløse DEVC (dynamisk elektrisk lading for biler) systemer.
25 partnere fra ni land deltar og det hele skal være avsluttet i desember i år.
Oppfinnere
Renaults mann på jobben, Eric Feunteun – EV Program Director – forteller at de ser på DEVC som en viktig del av visjonen om å gjøre bruk av elbiler enda enklere og å kunne gjøre dem tilgjengelig for alle, uansett hvor de bor.
«Vi er oppfinnere. Vi er elektrisk lading. Denne DEVC-demonstrasjonen er et eksempel på akkurat det», sier Steve Pazol.
Han er sjefen for trådløs lading hos Qualcomm.
«Jeg er svært stolt av hva vi har fått til her. Sammen med et globalt team av spesialister har vi skjøvet grensene for hva vi trodde var mulig for fremtidig, urban mobilitet. Og vi er kommet dit hvor vi behersker alle aspekter av WEVC (trådløs lading) uavhengig av magnetiske systemer».
Det varer nok en stund til vi har systemet på gata hos oss, så i mens får vi nøye oss med den kommende nye Kangooen. Også et nytt skritt fremover.